Nem ismeri fel a nyomtatód a tonert, tintapatront?
Hibaüzenetet kapsz a kellékanyag telepítésekor? Saját termékeik védelme érdekében a nagyobb nyomtatógyártók manapság gyakrabban adnak ki olyan firmware frissítéseket, amelyek telepítését követően a nyomtató felismeri, és elutasítja az utángyártott kellékanyagot. Ezek az utángyártott kellékanyagok nem hibásak, működésük a gyártók álláspontja szerint megfelelő, mivel a termékek a gyártók bevizsgálása során minden teszten hibátlanul működtek.
A probléma gyártótól függetlenül bármely utángyártott tonert és tintapatront érintheti, melyek chipet tartalmaznak, ezért az alábbiakban szeretnénk segítséget nyújtani ezekre az esetekre.
Mit tegyünk, ha nyomtatónk azt jelzi, hogy a frissen vásárolt utángyártott kellékanyagot blokkolta, és csak eredetit fogad el?
Már az új nyomtató beüzemelésekor érdemes azonnal kikapcsolni az automatikus firmware frissítés opciót, így a nyomtató a továbbiakban gond nélkül használható lesz utángyártott kellékanyagokkal. A problémát valószínűleg a nyomtató automatikus firmware frissítése okozza (amit elfelejtettünk letiltani a nyomtató első üzembehelyezésénél, vagy amikor a nyomtató javaslatot tett ennek telepítésére vagy frissítésére, akkor automatikusan elfogadtuk azt).
A rossz hír viszont az, hogy a frissített firmware-rel rendelkező nyomtatónk nem csak a most vásárolt kellékanyagot fogja elutasítani, de más márkájú utángyártott kellékanyaggal sem fog működni. A legegyszerűbb megoldásnak az tűnik, ha egy korábbi eredeti kellékanyagon lévő chipre cseréljük az utángyártott kellékanyagon lévő chipet. Ennek a megoldásnak a hátránya, hogy minden alkalommal el kell végeznünk ezt a cserét, amikor új utángyártott tonert vásárolunk, ráadásul egyes gyártók termékeiről károsodás nélkül el sem távolítható az eredeti chip.
Egy másik, tartósabb megoldás lehet a firmware visszaállítása egy régebbi verzióra. Ezek a programok szinte minden nyomtatóhoz elérhetőek az interneten. Ez az eljárás már komolyabb felkészültséget igényel, ezért, ha nem boldogulunk vele, akkor érdemes szakemberhez fordulni, vagy kérhetjük független nyomtatószervíz segítségét is.
A firmware downgrade (korábbi firmware verzió telepítése) nemcsak tonerek, hanem tintapatronok esetében is működhet.
Színes nyomtatók esetében az is problémát jelenthet, hogyha a nyomtatóban lévő kellékanyagok nem homogének, azaz nem mindegyik kellékanyag eredeti. Szinte minden utángyártott kellékanyagot forgalmazó üzletben felhívják a figyelmet arra, hogy ezek használata esetén fontos, hogy minden kellékanyag a nyomtatóban utángyártott legyen. Ennek az az oka, hogy a rajtuk lévő chipek csak így kompatibilisek egymással.
Aki úgy dönt, hogy utángyártott terméket vásárol a költséghatékonyság miatt, annak ajánljuk figyelmébe a fent leírtakat segítségként, hogy a vásárolt kellékanyagok valóban jól használható, tartós eszközök lehessenek. A Della Printnél eredeti és utángyártott tonerek, tintapatronok széles választéka vár, így akármelyik mellett döntesz is, nálunk biztosan megtalálod a megfelelő megoldást!