ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
a DELLA PRINT Kft. www.dellaprint.hu webáruházában
folytatott kereskedelmi tevékenységével kapcsolatban
(2024. november 18. napjától hatályos)
I. BEVEZETÉS
Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban „ÁSZF”) szabályozzák a DELLA PRINT
Számítás és Irodatechnikai Korlátolt Felelősségű Társaság (cégjegyzékszám: 01-09-708257,
székhely: 1117 Budapest, Budafoki út 60. (a továbbiakban: „Társaság”) által üzemeltetett
www.dellaprint.hu weboldalon elérhető webáruház (a továbbiakban „Webáruház”) használatát,
működését, amelynek során lehetőség van a Webáruház kínálatában levő termék (a továbbiakban:
„Termék” vagy „Termékek”) megvásárlására.
A Webáruházban történő vásárlással Társaságunk, mint eladó vagy szolgáltató és a vásárló (a
továbbiakban: „Vásárló”) között Szerződés (a továbbiakban: „Szerződés”) jön létre.
A Szerződés tartalmát az ÁSZF, a vonatkozó jogszabályok és a Webáruház felületén található
adott termékre vonatkozó részletes tájékoztatás határozza meg.
Az ÁSZF a Társaságunk és Vásárló között létrejövő Szerződés részét képezi. A Vásárló az ÁSZFet
a vásárlás előtt köteles megismerni és azt elfogadni.
Társaságunk, mint szolgáltató vagy eladó és a Vásárló között létrejövő Szerződés írásba foglalt,
határozott tartamú Szerződésnek minősül, az a Társaságunk által a rendelésszám
hozzárendelésével iktatásra kerül, utóbb hozzáférhető. Társaságunk a Vásárló írásbeli kérelmére
tájékoztatást nyújt a Szerződés tartalmáról.
Társaságunk nem rendelkezik magatartási kódexszel. A Szerződés nyelve a magyar.
II. TÁRSASÁGUNK AZAZ AZ ELADÓ VAGY SZOLGÁLTATÓ ADATAI
Cégnév: DELLA PRINT Számítás és Irodatechnikai Korlátolt Felelősségű Társaság
Cégjegyzékszám: 01-09-708257
Nyilvántartó bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Székhely: 1117 Budapest, Budafoki út 60.
Adószáma: 12885165-2-43
E-mail: iroda@dellaprint.hu
Telefonszám: +36 (1) 216 6777
Honlap: www.dellaprint.hu
Bankszámlaszám: 10300002-10602520-49020010
IBAN: HU27
SWIFT kód: MKKB HU HB
TÁRHELYSZOLGÁLTATÓ ADATAI
Cégnév: NETMARKER Kft.
Cégjegyzékszám: 01-09-876616
Székhely: 1115 Budapest, Csóka utca 3/a 1. em. 55.
E-mail: support@netmarker.eu
Telefonszám: 36206617407
III. FOGALMAK
2
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró
természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos
kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok
alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és
a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és
tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az
önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön
törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz,
rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció,
ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye
alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb
formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá
a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti
és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak
minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is;
Vásárló: a Webáruházon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő természetes személy
(fogyasztó) vagy jogi személy, vagy jogi személynek nem minősülő társaság.
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy,
jelen esetben a Társaságunk.
Eladó vagy Szolgáltató: jelen esetben a Társaságunk.
Felek: Társaságunk és a Vásárló együttesen.
Szerződés: Társaságunk, mint eladó és a Vásárló, mint vevő között a Webáruházon keresztül
távollevők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszköz igénybevételével létrejövő adásvételi
szerződés.
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti
termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű
fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek
kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek
távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz
különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben
közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést
biztosító eszköz.
Áru: a Webáruházban kínálatában szereplő értékesítésre szánt minden birtokba vehető
forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi:
a) ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy
meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia, valamint
b) ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze
van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában
az áru nem tudná betölteni funkcióit (a továbbiakban: a digitális elemeket tartalmazó áru);
Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást
foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom
vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit.
3
Tartós adathordozó: olyan eszköz, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett
adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását és a tárolt adatok változatlan
formában és tartalommal történő megjelenítését. Ilyen eszköz különösen a papír, az USB kulcs, a
CD-ROM, a DVD, a memória kártya, a számítógép merevlemeze és az elektronikus levél;
Gyártó: az a természetes vagy jogi személy, aki vagy amely terméket gyárt, vagy terméket
terveztet vagy gyártat, és az adott terméket saját neve vagy védjegye alatt forgalmazza;
Jótállás (Garancia): A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén a Polgári
Törvénykönyv szerinti,
a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő
teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal,
valamint
b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás.
IV. TÁJÉKOZTATÁS A TERMÉK LÉNYEGES TULAJDONSÁGAIRÓL
A Webáruházban megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termék mellett
szereplő tájékoztatóban adunk részletes leírást. Az egyes termékekre vonatkozó leírások
tájékoztató jellegűek, a képek pedig esetenként illusztrációk!
A raktárkészlet változásai miatt előfordulhat, hogy egyes termékek annak ellenére „raktáron”
lévőként szerepelnek, hogy valójában nincsenek raktáron. Az ilyen esetekért a Társaságunk
felelősséget nem vállal, Társaságunk az ilyen helyzet felismerését követően tájékoztatja a
Vásárlót.
Ha a vásárlás előtt a termékkel kapcsolatban kérdés merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel
áll rendelkezésre. Az általunk forgalmazott termék - ahol ezt a jogszabályok előírják - a magyar
nyelvű terméktájékoztatóját és használati utasítását a termékhez mellékeljük. Ha a Vásárló
véletlenül nem kapná kézhez, a termékkel együtt a kötelező használati utasítást, azt kérjük
haladéktalanul jelezze ügyfélszolgálatunkon.
Amennyiben a vásárlónak a Webáruházban található bármely termék minőségével, alapvető
biztonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a közölteknél több információra
van szüksége, kérjük, forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz.
V. ÁRAK
Az árak forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t. Az árak tájékoztató jellegűek, az
árváltozás jogát fenntartjuk, azonban az esetleges ármódosítás nem terjed ki a már megkötött
szerződésekre. Egyes termékeink a fentiektől eltérően 5%-os ÁFÁ-t is tartalmazhatnak. A
termékek vételára nem tartalmazza a szállítás költségét.
Amennyiben bármely termék vonatkozásában akciós ár kerül bevezetésre, Társaságunk a
Webáruház felületén tájékoztatja a Vásárlót az akcióról. Regisztrált Vásárlóink a Webáruházba
történő belépést követően ismerhetik meg az egyénre szabott kedvezményeinket.
VI. HIBÁS ÁR
Társaságunk megtesz mindent azért, hogy a Webáruházban feltüntetett adatok (vételár, termék
elérhetősége, leírása, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek, azonban előfordulhat, hogy – pl.
technikai hiba miatt – a Webáruházban adott termék vételára hibásan kerül feltüntetésre. Ez
esetben a Társaság nem köteles a terméket a hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő
ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés a Felek között.
Amennyiben a Vásárló, azaz Ön hibás áron tenne ajánlatot, és a rendszer azt automatikusan
visszaigazolja, ez nem minősül az ajánlat elfogadásának a részünkről. Hibás áron történő
4
ajánlattétel (megrendelés) esetén Társaságunk munkatársa felhívja a Vásárló figyelmét a helyes
árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. A Vásárló a hibás ár helyett a
Társaságunk által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben
nem jön létre szerződés a felek között.
VII. AZ ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA
A megrendelés véglegesítése előtt a Vásárlónak folyamatosan lehetősége van arra, hogy az általa
bevitt adatokat módosítsa. A Vásárló felelőssége, hogy az által megadott adatok pontosan
kerüljenek bevitelre, mert a megadott adatok alapján kerül sor a számlázásra és a megvásárolt
termék kiszállítására.
A megrendelés elküldésével a Vásárló tudomásul veszi, hogy Társaságunk jogosult a Vásárló
hibás, pontatlan adatbeviteléből eredő minden kárát és költségét a Vásárlóra hárítani. Társaságunk
a hibás, pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítéséért való felelősségét kizárja. A rosszul
megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége akadályozhatja a
visszaigazolás kézbesítését, ami gátolhatja a szerződés létrejöttét.
Amennyiben a Vásárló a megrendelése véglegesítése után a megadott adatokban hibát vesz
észre, akkor a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb 1 (egy) munkanapon belül
kezdeményeznie kell a rendelése módosítását, az esetleges hibák kijavítását. A hibás rendelés
módosítását a megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással
jelezheti Vásárló a Társaságunknak.
VIII. A VÁSÁRLÁS FOLYAMATA
A vásárlás menete:
A Szolgáltatás igénybevétele regisztrációval és regisztráció nélkül is lehetséges.
Ha cégként vagy viszonteladóként óhajt regisztrálni akkor a „Regisztráció” menüpontra kattintva,
érheti el a kitöltendő adatlapot. Ennek a kitöltésével kerülhet sor a teljes körű, részletes
regisztrációra (akár magánszemélyként is) és ezután lehetséges a rendelés leadása. Lehetséges
több szállítási címet megadni az „új cím hozzáadása” gomb megnyomásával. A lap alján el kell
fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket és Adatvédelmi Nyilatkozatot majd
a „regisztrálok” gomb megnyomásával a regisztráció megtörténik. A regisztrációról visszaigazoló
e-mail érkezik a Vásárló által megadott e-mail címre. A regisztráció során megadott adatok
tárolásra kerülnek, és a legközelebbi vásárlás alkalmával a Vásárlónak a regisztrált e-mail cím és
jelszó megadásával már csak be kell jelentkeznie
Ha Ön Viszonteladóvá szeretne válni nálunk, akkor a számlázási cím jobb alsó sarkában található
„Viszonteladó szeretnék lenni” négyzet bepipálásával jelzi nekünk szándékát. A lap alján ugyanúgy
el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket és Adatvédelmi Nyilatkozatot majd a
„regisztrálok” gomb megnyomásával a regisztráció megtörténik. Miután adatait átnéztük, beállítjuk
manuálisan amennyiben jogosult a státuszra. Erről e-mail értesítést küldünk, ezután már a saját
árai fognak megjelenni Önnek, mint viszonteladónknak.
Rendelés/Vásárlás:
A Vásárlónak lehetősége van arra, hogy a Webáruház kínálatából válasszon és a kiválasztott
terméket megvásárolja. A Vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak
termékleírását, illetve a „+” és „-” gombok segítségével változtathat a mennyiségen. Amennyiben
a Vásárló az adott terméket meg kívánja vásárolni, úgy az adott termékhez tartozó „Kosár” gombra
kattintva, a terméket a Vásárló a virtuális kosárba helyezi.
A Vásárló a jobb felső saroknál található fekete „kosár előnézet” gombra kattintva megnézheti a
már kosárba helyezett termékeket és azoknak a mennyiségét. Ez a lehetőség egyfajta
5
gyorskosárként funkcionál. A „szemetes” gombra kattintással törölheti a nem kívánt termékeket a
virtuális kosárból. Amennyiben nem kívánja módosítani a kosár tartalmát, úgy a Vásárlónak
lehetősége van arra, hogy a gyorskosár felületről a jobb alsó sarokban „Kosár” funkciót válassza.
Amennyiben a kosár tartalmának megtekintése után a Vásárló úgy dönt, hogy még további
termékeket szeretne a kosárba helyezni, tovább böngészhet az oldalon és folytathatja a vásárlást,
a kosárból nem törlődik semmi.
Miután a Vásárló megnyomta a „Kosár” funkciót, lehetősége nyílik ellenőrizni a megvásárolni kívánt
termék darabszámát, beírni adatait, illetve kiválaszthatja az áruátvételi és fizetési módot is. Fontos
tudnivaló, hogy a Vásárló megjegyzést is küldhet a megrendelésével vagy a szállítással
kapcsolatban a megjegyzés rovat használatával. Ezután a Vásárlónak alkalma van elolvasnia az
Általános Szerződési Feltételeket, az Adatkezelési tájékoztatót, illetve beállítani a rendelése
utólagos láthatóságát is. Ezek közül az ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztató elfogadása kötelező
a lap alján, amennyiben rendelni szeretne. A „Megrendelem” gombra kell kattintani amennyiben
minden adatot helyesnek talál. Ha Ön már regisztrált vásárló, akkor a vásárlói adatok
automatikusan kitöltődnek a már regisztrált adatokkal.
Rendeléséről visszaigazoló e-mailt kap, ahol listázva van minden adat, illetve termék, amit
megadott vásárlása/rendelése folyamán. Itt szintén láthatja rendelése sorszámát, amivel nyomon
követheti a rendelésének részleteit és státuszát Webáruházunkban.
Regisztráció nélküli rendelés esetén, a Vásárlónak szintén meg kell adnia a vezetéknevét,
keresztnevét, értesítési telefonszámát, e-mail címét, továbbá számlázási és szállítási címét, de
adatait és rendeléseit később, új rendelés esetén nem tudja visszahívni. Csak regisztráció után
lehet ezeket az adatokat újra megnézni.
IX. AJÁNLATTÉTEL – A RENDELÉS LEADÁSA
A megrendelés leadására, azaz ajánlat elküldésére „Megrendelés” gombra kattintással kerül sor. A
Webáruházban történő megrendeléssel a Vásárló minősül ajánlattevőnek. A Vásárló és
Társaságunk között a Szerződés a Vásárló megrendelés elküldésével tett ajánlatának
Társaságunk általi elfogadásával jön létre jelen ÁSZF rendelkezései szerint. A megrendelés
leadása Társaságunk általi visszaigazolása esetén a Vásárló részére fizetési kötelezettséget
keletkeztet.
X. SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE – A RENDELÉS FELDOLGOZÁSA
A Webáruház köteles a Vásárló részére a megrendelést e-mailben visszaigazolni. A visszaigazoló
e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl.
számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt
termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.
A visszaigazoló e-mail a Webáruház részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül,
mellyel érvényes szerződés jön létre a Webáruház és a Vásárló között. A Vásárló mentesül az
ajánlati kötöttség alól, ha legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg a Webáruháztól az elküldött
rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
Ha a Társaság a Szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a Szerződésben
meghatározott termék nem áll rendelkezésre, köteles erről a Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni,
valamint a Vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül
visszatéríteni.
Ha a Vásárló rendelését már elküldte a Társaságunk részére, és hibát vesz észre a visszaigazoló
e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt egy (1) munkanapon belül jeleznie kell a Társaságunk
ügyfélszolgálatán, ellenkező esetben jelen ÁSZF VII. szakaszában foglaltak az irányadóak.
6
XI. FIZETÉSI LEHETŐSÉGEK
Készpénz: üzletünkben történő fizetés (maximum bruttó 1.500.000,- Ft, összegig / hó / ügyfél)
esetén, futárszolgálattal történő kiszállítás esetén, és a Társaság általi kiszállítás esetén.
Utánvét: ezen fizetési mód esetén a kézbesítéskor kezelési díj kerül felszámításra.
a. GLS Futárszolgálat általi kiszállítás esetén
Utánvéttel történő átvételnél fix összegű pénzkezelési díj kerül felszámolásra az alábbiak
szerint:
bruttó 10.000 Ft értékhatárig 370,- Ft +Áfa (470,- Ft)
bruttó 50.000 Ft értékhatárig 440,- Ft + Áfa (560,- Ft)
bruttó 100.000 Ft értékhatárig 732,- Ft + Áfa (930,- Ft)
bruttó 300.000 Ft értékhatárig 1.440,- Ft + Áfa (1.830,- Ft)
bruttó 499.999 Ft értékhatárig az érték 1%-a: min. 3.000,- Ft + Áfa
Utánvétnél a vásárolt termékek ellenértékét, a szállítási díjat és a pénzkezelési díjat egy
összegben, a csomag kiszállításakor, a kézbesítő futártól történő átvétel előtt kell megfizetni.
Utánvétes fizetésre kizárólag Magyarország területén belüli szállítás esetén és átvételi ponton
van lehetőség.
b. FOXPOST csomagautomatás átvétel esetén
A kiszállítási díjon felül utánvét kezelési díj kerül felszámításra, amely a beszedett bruttó érték
1,5%-a.
Utánvétnél a vásárolt termékek ellenértékét, a szállítási díjat és a pénzkezelési díjat egy
összegben, a csomagautomatánál kell megfizetni. Fontos: az automatáknál csak
bankkártyával tud fizetni!
Utánvétes fizetésre kizárólag Magyarország területén belüli szállítás esetén és átvételi ponton
van lehetőség.
c. Magyar Posta által történő kiszállítás választása esetén Társaságunk további 10.160,- Ft
logisztikai díjat számít fel, amely tartalmazza az utánvét díjat.
Amennyiben Társaságunk végzi a kiszállítást, úgy utánvét esetén pénzkezelési díj nem kerül
felszámításra.
Viva Payments bankkártyás fizetés
A Viva Payment Services Single Member S.A. (Viva Payments) egy elektronikus pénzintézet,
amely a Görög Nemzeti Bank által kibocsátott pénzügyi szolgáltatásokra vonatkozó engedéllyel
rendelkezik az Európai Gazdasági Térségben és az Egyesült Királyságban.
A Webáruházban történő vásárlás esetén Ön választhatja a Viva Payments rendszeren történő
fizetést, amely közvetlenül a Viva Payments felületén történik.
A Viva Payments fizetési rendszerről bővebben itt:
https://www.viva.com/hu-hu
Átutalás
Önnek lehetősége van banki átutalással is fizetést teljesítenie. Ebben az esetben kollégáink
díjbekérőt állítanak ki az Ön részére, amelyet az Ön által megadott e-mail címre küldünk meg. Az
Önnek megküldött e-mailben külön rögzítésre kerülnek a számlaadataink és az Ön által fizetendő
végösszeg is. Már most szeretnénk felhívni a figyelmét, hogy átutalás esetén a „közleményrovatba”
tüntesse fel az e-mail üzenetben található bizonylatszámunkat. Tájékoztatjuk, hogy az Termék
vagy Termékek szállítására vagy átvételére csak azt követően kerülhet sor, miután a Termék vagy
Termékek vételára a bankszámlaszámunkon jóváírásra került. Tájékoztatjuk, hogy végszámláját a
7
fizetést követően állítjuk ki és a Termékkel / Termékekkel együtt adjuk át. A gyorsabb ügyintézés
érdekében, Önnek lehetősége van arra, hogy a bankja által kiállított igazolást a sikeres
tranzakcióról e-mailben megküldje Társaságunk részére az iroda@dellaprint.hu-ra vagy telefaxon
az 06(1) 218 6171 számra.
Egyedi szerződés esetén biztosíthatunk úgynevezett halasztott utalással történő fizetést; az
ezekkel kapcsolatos feltételekről kérjük keresse kollégánkat Társaságunk ügyfélszolgálatának
elérhetőségei egyikén ügyfélszolgálati időben.
XII. SZÁLLÍTÁS
Személyes átvétel
A megrendelt Terméket a Vásárló személyesen is átveheti a Társaságunk üzletében, nyitvatartási
időben. Személyes átvétel esetén a Vásárlót további díjfizetés nem terheli.
A Termék átvételének időpontjával kapcsolatos információkról e-mailben tájékoztatjuk.
Amennyiben a Termék nem található meg aktuális raktárkészletünkben, úgy legkésőbb 2 (kettő)
munkanapon belül felvesszük Önnel a kapcsolatot és tájékoztatjuk Önt a megrendelt termék
várható szállításának időpontjáról.
Kiszállítás
A Termék közvetlen kiszállítását, azaz a szállítási címre történő eljuttatását Társaságunk saját
eszközzel és GLS futárszolgálattal végzi vagy a FOXPOST csomagautomata-hálózatát veszi
igénybe. Igény esetén a Magyar Posta Zrt. házhozszállítási szolgáltatása is választható, a szállítási
díj mellett külön felszámított logisztikai díj ellenében. A kínált szolgáltatás kifogástalan
biztosításához szállítási cím, az e-mail cím és a mobil telefonszám pontos megadása szükséges.
Társaságunk általi kiszállítás
A kiszállítás díja Budapesten 1.724,- Ft + Áfa (2.190,- Ft) mely összeg a rendelt termékekkel együtt
kerül kiszámlázásra. Végfelhasználói megrendelés esetén bruttó 50.000 Ft felett, illetve
viszonteladói megrendelés esetén bruttó 100.000 Ft felett az áru díjmentesen kerül kiszállításra.
Budapesten kívülre, valamint 40 kg feletti és / vagy extra méretű Termékek esetében a szállítási
díj egyedi megállapodás tárgyát képezi.
GLS futárszolgálat
A csomagok kézbesítése munkanapokon történik jellemzően 8-17 óra közötti időszakban. Ha a
futárszolgálat nem talál senkit a megadott címen, értesítést hagy, és a Vásárló az abban megadott
telefonszámon érdeklődhet a diszpécsertől a csomag után.
A GLS szolgáltatásairól részletesen itt: https://gls-group.eu/HU/hu/szolgaltatasok
A GLS ügyfélszolgálatának elérhetősége:
hétfőtől-péntekig 7-20 óráig
Telefon: 36-1-802 0265 (normál tarifával hívható belföldi szám).
A GLS kapcsolat: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok
8
Szállítási díj:
Vásárló
Viszonteladó
10kg alatt bruttó 50.000 Ft alatt bruttó 100.000 Ft alatt 1.724,-Ft + Áfa (2.190,- Ft)
10-30kg között bruttó 50.000 Ft alatt bruttó 100.000 Ft alatt 2.118,-Ft + Áfa (2.690,- Ft)
30-40kg között bruttó 50.000 Ft alatt bruttó 100.000 Ft alatt 2.669,-Ft + Áfa (3.390,- Ft)
40 kg feletti és / vagy extra méretű Termékek és / vagy ha a termékadatlapon megjelölésre került,
hogy a szállítás egyeztetést igényel, akkor a kiszállítás díja egyedi megállapodás tárgyát képezi.
A csomagok súlyát esetenként csak a csomag összekészítése után tudjuk meghatározni. A
megrendelővel való egyeztetés után a kiszállítási díj változhat.
A feltüntetett díjak kizárólag a szállítás díjára vonatkoznak, nem vonatkoznak a
pénzkezelésre melynek külön díja van.
Amennyiben a csomagok értéke címenként meghaladja az 50.000,- Ft-ot, akkor 1000,- Ft-onként
20,- Ft-tal emelkedik a biztosítás díja.
A munkanapokon 14 óráig leadott és kifizetett rendelések, illetve leadott utánvétes rendelések –
amennyiben raktáron van – 1 munkanapon belül kisszállításra kerülnek. Amennyiben a Termék
nem található meg aktuális raktárkészletünkben, úgy kollégáink 1 (egy) munkanapon belül
felveszik Önnel a kapcsolatot és tájékoztatják Önt a megrendelt termék várható átvételének
időpontjáról.
Munkaszüneti napokon nincs kiszállítás.
FOXPOST csomagautomata-hálózat
A FOXPOST egy egyszerű, rugalmas, érintkezésmentes és környezettudatos csomagátvételi és -
küldési mód. Ha megrendelését bármely FOXPOST csomagautomata egyikébe kéri, nem kell
egész nap a futárra várnia, miután átadtuk a FOXPOST-nak a csomagot, ők 1 munkanap alatt
kiszállítják az automatába, majd sms-ben küldenek egy értesítőt és egy egyedi kódot, mellyel 3
napig átveheti. Fontos: az automatáknál csak bankkártyával tud fizetni. Csomagját 14 napon
belül, a webshop kondíciói szerint visszaküldheti. Ezt bármelyik FOXPOST automatánál
egyszerűen megteheti az egyedi csomagátvételi kód újbóli megadásával.
Kiszállítási díj: bruttó 990,- Ft
A kiszállítási díjon felül utánvét kezelési díj kerül felszámításra, amely a beszedett bruttó érték
1,5%-a.
Maximális súly és csomagméret:
25 kg | 60 cm × 36 cm × 61 cm
Amennyiben a csomagok értéke címenként meghaladja az 50.000,- Ft-ot, akkor 1000,- Ft-onként
20,- Ft-tal emelkedik a biztosítás díja.
A munkanapokon 14 óráig leadott és kifizetett rendelések, illetve leadott utánvétes rendelések –
amennyiben raktáron van – 1 munkanapon belül kisszállításra kerülnek. Amennyiben a Termék
nem található meg aktuális raktárkészletünkben, úgy kollégáink 1 (egy) munkanapon belül
felveszik Önnel a kapcsolatot és tájékoztatják Önt a megrendelt termék várható átvételének
időpontjáról.
Munkaszüneti napokon nincs kiszállítás.
A FOXPOST szolgáltatásairól részletesen itt: https://foxpost.hu/
A FOXPOST ügyfélszolgálata itt érhető el: https://foxpost.hu/ugyfelszolgalat
Tel.: 06-1-999-0-369 (munkanapokon 08:00-20:00 között)
9
Magyar Posta Zrt. általi házhozszállítás
A csomagok kézbesítése munkanapokon történik, jellemzően 8-17 óra közötti időszakban. Kétszeri
kézbesítési kísérlet MPL Üzleti csomag esetén, majd az első sikertelen kézbesítést követően a
kézbesítő telefonon egyeztet a címzettel a második kézbesítési kísérlet időpontjáról és helyéről,
vagy kérheti küldeményének postai szolgáltatóhelyen történő átvételét.
A Magyar Posta Zrt. csomagküldési szolgáltatásairól részletesebben itt:
https://www.posta.hu/kuldemeny_erkezese/haznal_torteno_csomagkezbesites
A Magyar Posta Zrt. lakossági ügyfélszolgálatának elérhetősége:
Hétfőtől szerdáig és pénteken 08:00-17:00
Csütörtökön 08:00-20:00 óráig
Telefon: 06-1-767-8282
Magyar Posta Zrt. kapcsolat: https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat_kapcsolat
Szállítási díj:
Vásárló
Viszonteladó
10 kg alatt bruttó 50.000 Ft alatt bruttó 100.000 Ft alatt bruttó 1.990,- Ft
10-20 kg között bruttó 50.000 Ft alatt bruttó 100.000 Ft alatt bruttó 2.990,- Ft
20-40 kg között bruttó 50.000 Ft alatt bruttó 100.000 Ft alatt bruttó 5.990,- Ft
40 kg feletti és / vagy extra méretű Termékek és / vagy ha a termékadatlapon megjelölésre került,
hogy a szállítás egyeztetést igényel, akkor a kiszállítás díja egyedi megállapodás tárgyát képezi.
Fontos: A feltüntetett díjak kizárólag a Magyar Posta szállítási díjára vonatkozik, ezen felül
Társaságunk bruttó 10.160,- Ft (8.000,- Ft + Áfa) logisztikai díjat számít fel.. A felszámított
logisztikai díj fedezi a Termék csomagolási, az esetleges utánvét, és a Magyar Posta Zrt. számára
történő eljuttatás és adminisztráció költségét. Nem tartalmazza a postai Többletszolgáltatások
díjait. Részletek: https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf
Társaságunk a Magyar Posta Zrt.-vel nincs szerződéses viszonyban, így az nem biztosít
számunkra telephelyi csomagátvételt, emiatt a postai házhozszállítás esetén a kiszállítási idő
várhatóan 10-14 munkanap.
Bármely szállítási mód választása esetén a csomagok súlyát esetenként csak a csomag
összekészítése után tudjuk meghatározni. A termék leírásában felhívjuk a figyelmet arra, ha
az adott termék súlya a kiszállítás költségét befolyásolja. Amennyiben a termék súlya a
kiszállítás költségét befolyásolja, azt a Vásárlóval haladéktalanul egyeztetjük.
Munkaszüneti napokon nincs kiszállítás.
XIII. TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐ
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától
számított legfeljebb 30 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést
minden esetben e-mail útján jelezzük. Jelen általános szerződési feltételek elfogadásával Ön
tudomásul veszi, hogy a megadott szállítási idő túllépése miatt a Társaságunk a kártérítési
felelősségét kifejezetten kizárja.
Társaságunk esetleges késedelme esetén a Vásárló jogosult maximum 15 napos póthatáridővel a
Társaságunkat teljesítésre felhívni. Amennyiben a póthatáridő eredménytelenül telik el, úgy a
Vásárló jogosult a Szerződéstől elállni.
10
Az egyes szállítási módoknál az általános teljesítési határidőtől esetlegesen eltérő szállítási
határidőről minden esetben tájékoztatást adunk a Vásárlónak.
XIV. ÁRU ÁTVÉTELE
Amennyiben a Terméket Társaságunk szállítja ki, úgy a Vásárló tételesen köteles átvenni a
számlán szereplő termékeket, eltérés esetén azonnal köteles azt jelezni Társaságunk kiszállító
munkatársa felé. Ennek elmulasztása esetén Társaságunk nem tartozik felelősséggel.
Amennyiben futárszolgálattal kapja meg az árut, úgy a csomag sértetlenségét a kézbesítő előtt a
Vásárló köteles ellenőrizni. Sérült csomag esetén javasoljuk a jegyzőkönyv
felvételét. Utólagos reklamációt a csomag fizikai sérüléséből eredően jegyzőkönyv hiányában
nem áll módunkban elfogadni.
XV. ÁT NEM VETT CSOMAGOK
Amennyiben a Vásárló a csomagot nem vette át vagy azt visszaküldte anélkül, hogy elállási jogát
gyakorolta volna, úgy az át nem vett, visszaküldött csomagok visszaszállítási díját és az ezzel
felmerült valamennyi költséget a Vásárló köteles viselni, azt a Vásárlóra terheljük.
Amennyiben a Vásárló már korábban rendelt árut a Webshopunkból, de azt, kiszállítás során nem
vette át, úgy hogy nem élt az elállás jogával, vagy az Áru nem kereste jelzéssel érkezett vissza a
Társaságunkhoz, úgy a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő
megfizetéséhez köthetjük.
XVI. TERMÉKVISSZAVÉTEL FOGASZTÓNAK NEM MINŐSÜLŐ VÁSÁRLÓK RÉSZÉRE
Fogyasztónak nem minősülő partnereink számára segítségnek szánjuk az áru visszavétel
lehetőségét arra az esetre, ha bármely okból a cégünktől vásárolt árut nem tudja használni. Ez a
lehetőség csak az újra értékesíthető árura vonatkozik, tehát nem tartoznak ebbe a körbe: a már
megszűnt típusok, az adott termék csomagolása megváltozott, az általunk konkrét megrendelésre
behozott termékek, olyan áruk, amelyeknek csomagolása sérült, kiszerelése nem egyezik az
általunk forgalmazott csomagolási egységgel, nem a Társaságoktól származik stb. A
visszavásárlási igényt Társaságunk egyedileg bírálja el és a vételár bizonyos százalékának
levonása mellett történik, fenntartva annak lehetőségét, hogy a visszavásárlási igényt Társaságunk
vissza is utasíthatja.
XVII. A FOGYASZTÓ ELÁLLÁSI JOGA
A fogyasztó Vásárlót a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet (a továbbiakban: „Rendelet”) alapján termék vásárlása esetén
elállási jog illeti meg. A fogyasztó Vásárló a termék átvételétől számított tizennégy (14) naptári
napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől. Fogyasztónak nem minősülő vásárló
nem élhet indokolás nélküli elállási joggal.
Ha a fogyasztó Vásárló több terméket vásárol és ezek eltérő időpontban kerülnek szolgáltatásra,
illetve, ha a termék több darabból vagy tételből áll, akkor a fogyasztó Vásárló az utoljára
szolgáltatott darabnak az átvételéről számított tizennégy (14) napon belül gyakorolhatja az elállás
jogát. A fogyasztó Vásárló az elállási jogot egyébként a szerződés megkötése és a termék
átvételének a napja közötti időszakban bármikor gyakorolhatja.
A fogyasztó Vásárló az elállási jogát az elállásra vonatkozó kifejezett nyilatkozata útján
gyakorolhatja.)
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó Vásárló az elállási
nyilatkozatát a tizennégy (14) napos határidőn belül elküldi a Társaságunknak. Az elállási jog
11
gyakorlása esetén a fogyasztó Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a
Rendeletben és jelen ÁSZF-ben foglaltakkal összhangban gyakorolta.
Társaságunk kötelezettségei a fogyasztó Vásárló elállása esetén, többletköltségek
fogyasztó által viselése, Társaságunk visszatartási joga:
Ha a fogyasztó Vásárló a Rendelet és jelen ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően határidőben eláll
a Szerződéstől, Társaságunk haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől
számított 14 (tizennégy) napon belül köteles visszatéríteni a Vásárló által ellenszolgáltatásként
megfizetett teljes összeget, ide értve a teljesítéssel összefüggésben felmerült valamennyi költséget
is, kivéve azt a szállítási díjat, amely a Vásárló által választott legkevésbé költséges fuvarozási
módtól eltérő fuvarozási móddal kapcsolatban felmerült többletköltség.
Társaságunk a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal
megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján azonban Társaságunk
a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen
többletdíj nem terhelheti. Amennyiben a Vásárló hibás és/vagy pontatlan bankszámlaszámot vagy
szállítási címet közöl, és ezért Társaságunk nem tud határidőben eleget tenni visszatérítési
kötelezettségének, úgy ez esetben a Társaságot a késedelem miatt felelősség nem terheli.
Társaságunk a termék ellenszolgáltatásaként megfizetett összeget mindaddig visszatarthatja,
amíg a Vásárló a terméket nem szolgáltatta vissza, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt
visszaküldte. Nem illeti meg a Társaságot a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga
fuvarozza vissza.
A fogyasztó Vásárló kötelezettsége az elállása esetén, az áru visszaküldése költségének
viselése, fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért.
Ha a Vásárló a Rendeletben és jelen ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően eláll a szerződéstől,
köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14
(tizennégy) napon belül visszaküldeni, illetve Társaságunknak vagy társaságunk által a termék
átvételére meghatalmazott személynek átadni kivéve, ha Társaságunk vállalta, hogy a terméket
maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vásárló a terméket
a határidő lejárta előtt elküldi. A terméket Társaságunk ügyfélszolgálatának a címére kell
visszaküldeni. A Vásárló a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.
A Vásárló csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához
szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel, azaz
Társaságunk követelheti a fogyasztótól a termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő
kárai megtérítését, továbbá azon értékcsökkenés és kár megtérítését, melyek a termék
jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó
használatból erednek.
Társaságunk értékvesztést számolhat fel, amennyiben a visszaküldött termék sérült vagy
hiányosan érkezik vissza.
Garanciális ügyintézés esetén, ha a szakszervíz megtagadja a garanciába történő javítást, a
szállítási díjakat társaságunk jogosult a vásárlóra terhelni.
A csomag Társaságunkhoz történő beérkezését követően mozgó vagy álló kép rögzítésére
alkalmas eszközzel rögzítésre kerülhet a visszaküldött csomag kibontása, illetve a visszaküldött
termék megvizsgálása.
Az elállási jog gyakorlásának kizártsága
Társaságunk kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a
45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
12
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését
követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte
meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően
felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás
által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges
ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; A Fogyasztó
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem gyakorolhatja elállási jogát különösen de nem
kizárólag az alábbi termékek és termékcsoportok esetében:
- hallójáratba illeszthető fülhallgatók
- nem ipari tisztító takarító gépek
- kisállat felszerelések
- szépségápolási termékek
Ezen eszközök esetében kizárólag akkor élhet elállási jogával, amennyiben a termék
egyértelműen bontatlan csomagolásban, kipróbálásmentesen kerül visszaküldésre.
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül
más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem
befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi
szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől
számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére
keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának
adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó
szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési
határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a
fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e
beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés
megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
XVIII. SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS FOGYASZTÓ VÁSÁRLÓK VONATKOZÁSÁBAN
A szavatosságra és a jótállásra vonatozó fogyasztói tájékoztató a 45/2014 (II.26.) Korm.
rendelet 3. számú mellékletének felhasználásával, annak figyelembevételével készült. Ezek a
rendelkezések akkor relevánsak és alkalmazhatóak, amennyiben Ön, mint vásárló
fogyasztónak minősül.
A teljesítés szerződésszerűségének általános követelményei
A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom
szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes
szabályairól,373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet értelmében ahhoz, hogy a teljesítés
szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak illetve Árunak
13
meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek,
típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, és
egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;
alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a
fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és
amelyet a vállalkozás elfogadott;
rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati
útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást,
valamint az ügyfélszolgálati támogatást.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – a fentiek mellett – a szerződés
tárgyát képező szolgáltatásnak
alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás esetén
jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó
magatartási kódex előír;
rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel,
minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel, amely azonos típusú szolgáltatás
esetén szokásos, figyelembe véve a vállalkozás, annak képviselője vagy az értékesítési
láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó
nyilvános – különösen hirdetésben vagy címkén tett – kijelentését;
rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal
– ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást –; és
meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként,
modellként bemutatott szolgáltatás tulajdonságainak, leírásának.
A szolgáltatásnak nem kell megfelelnie nyilvános kijelentésnek, ha a kötelezett bizonyítja,
hogy
a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;
a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon
helyesbítették; vagy
a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.
Az áru adásvételére irányuló szerződés hibás teljesítése
A vállalkozás hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad,
feltéve, hogy
az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a vállalkozás végezte
el, vagy a vállalkozás felelősségvállalása mellett végezték el; vagy
az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe
helyezés a vállalkozás által – illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a
digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által – rendelkezésre bocsátott
üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.
Ha az adásvételi szerződés szerint az árut a vállalkozás helyezi üzembe, vagy az üzembe
helyezés a vállalkozás felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell a vállalkozás
által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.
KELLÉKSZAVATOSSÁG
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Társaságunk, mint eladó hibás teljesítése esetén a Társaságunkkal, mint eladó
vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv és a
– fogyasztói szerződések esetén – a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére,
14
valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló
szerződések részletes szabályairól 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet alapján.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna.
Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön
viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Társaságunk adott okot.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén ellenkező bizonyításig vélelmezni kell,
hogy az áru és a digitális elemeket tartalmazó áru teljesítésének időpontjától számított egy
éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem
az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Használt áruk esetében is megvalósulhat hibás teljesítés, és így ugyan az általános
szabályoktól eltérően, de érvényesíthetőek szavatossági és jótállási jogok is. Ebben az
esetben a fogyasztó vásárlónak azaz Önnek ezt a körülményt figyelembe kell vennie, hogy a
használt Áruk vonatkozásában bizonyos hibák előfordulhatnak, ismétlődhetnek. Ez esetben a
fogyasztó vásárló, azaz Ön csak olyan hibák jelentkezése esetén érvényesítheti szavatossági
jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek és attól függetlenek. Ha a használt
Áru eleve hibás, és erről a Ön, mint fogyasztó vásárló a vásárláskor
A kellékszavatossági igények sajátos szabályai áru adásvétele esetén
A vállalkozás, azaz Társaságunk megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a
kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne
a vállalkozásnak, azaz Társaságunknak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a
szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
A fogyasztó vásárló, azaz Ön akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni,
ha
a vállalkozás, azaz Társaságunk nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy
elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette az alábbi meghatározott
feltételeket,
o A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru
visszavételét.
o Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé,
amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé
válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre
vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és
a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás,
illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az
áru szerződésszerűvé tételét;
15
a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi
szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből
nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott
jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a
vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához
igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz
eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos
kötelezettségeinek.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az
időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás
rendelkezésére kell bocsátania.
A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét.
Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru
jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek,
akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem
megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy
az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak
szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru
értékének különbözetével.
A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a
vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal
gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott
részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának
feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében
szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is
megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek
megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés
alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az
érintett árut; és
a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru
vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését
alátámasztó igazolást átvette.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
16
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a
teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy
évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a
dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény
elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás
következményeként új hiba keletkezik.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a(z)
Társaságunk nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles
bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
TERMÉKSZAVATOSSÁG
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön – választása
szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári
Törvénykönyv szabályai szerint azaz:
Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog hibája esetén a fogyasztó követelheti a
gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a
fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban
együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
Az Áru akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
17
Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a
termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem
volt felismerhető, vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A
gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben
kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése
esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó
kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
JÓTÁLLÁS
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Ön, mint fogyasztó az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a 10/2024. (VI. 28.) IM rendelt 1. számú
mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek, valamint azok tartozékai és alkotórészei
megvásárlása esetén érvényesíthet jótállási igényt.
Kivételes esetben a vállalkozás (azaz adott esetben Társaságunk) önként is vállalhat jótállást,
ez esetben úgynevezett jótállási nyilatkozatot ad át a fogyasztó, azaz az Ön részére.
A fogyasztó a jótállás iránti igényét választása szerint a vállalkozás, azaz Társaságunk
székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás, azaz Társaságunk által – adott
esetben – a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.
Ha a gyártó a kötelező jótállással érintett tartós fogyasztási cikkekre a 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a
vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének
időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel vagy az adott termékről kapott számlával
érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott
csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére
bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó
rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell
tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló
törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben
a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
Ön milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait?
18
A jótállás időtartama fogyasztási cikkek esetén
a) 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.
A fenti határidők úgynevezett jogvesztő határidők, azaz ezen határidő eltelte után jótálláson
alapuló jogait nem érvényesítheti, de a fogyasztási cikk javítása esetén a jótállás időtartama
meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó,
azaz Ön a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem tudta használni.
A jótállási határidő kezdő időpontja (ahonnan a jótállás idejét számolni kell) a fogyasztási cikk
a fogyasztó, azaz Ön részér történő átadásának időpontja (vagy ha az üzembe helyezést a
vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik). Ha a
fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, azaz
Ön mint fogyasztó a fogyasztási cikket annak átvételétől számított hat hónap eltelte után
helyezi üzembe (kezdi használni), akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk
átadásának napja lesz.
Önt milyen jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul?
Ön, mint fogyasztó Vásárló az Áru kijavítását vagy kicserélést kérheti, kivéve, ha a kijavítás
vagy a kicserélés teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek aránytalan többletköltséget
eredményezne.
Ha a kijavítás vagy kicserélés az iméntiek miatt nem lehetséges, Ön, mint fogyasztó az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, feltéve ha a
kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének - megfelelő
határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a
kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Önt milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?
Fogyasztási cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet.
Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy
a fogyasztási cikk nem javítható, és Ön másik igény teljesítését nem kéri. Ön akkor is kérheti
a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a
kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt
három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri
másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a
vételár visszatérítésére is igényt tarthat.
Csere
Ha a fent meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő
javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem
javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási
cikket nyolc napon belül kicserélni.
Díjvisszatérítés
Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen,
ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését
igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán
vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
19
Negyedik alkalommal történő meghibásodás
Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három
alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, – a fogyasztó eltérő rendelkezése
hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a
fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek
hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló
bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy
nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha vállalkozás a fogyasztási cikket 30 napon belül nem javítja ki, illetve nem tudja
kijavítani:
a felek megállapodhatnak abban, hogy a vállalkozás a terméket 30 napot meghaladó,
meghatározott határidőben végzi el, vagy
ha ilyen megállapodás nincs, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos
határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni.
Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen,
ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének
megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján
kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási
határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére
visszatéríteni.
A kötelező jótállás alá első rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy
tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek
kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem
végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy –
a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat
gondoskodik.
Három munkanapon belüli csereigény
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől)
számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat
aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a
meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A három munkanapos szabály kizárólag a 10/2024. (VI. 28.) IM rendelethez 1.
mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre terjed ki, amelyeknek eladási ára
eléri a 10.000,- Ft összeget.
Kivételek a jótállás alól
Az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros
kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra,
valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) gyakorlása esetén érvényesülő
különbség, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
Az esetleges önkéntes jótállási vállalás a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat
a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál,
20
amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes
jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem
érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak
fennállását.
Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Társaságunk a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja,
hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is
érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás
teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba
tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
XIX. HIBÁS TELJESÍTÉS, SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS NEM FOGYASZTÓ
VÁSÁRLÓK VONATKOZÁSÁBAN
Hibás teljesítés
A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a
szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít
hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát
a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Kellékszavatossági jogok
Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett
a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog
teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény
teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a
szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak
okozott érdeksérelmet; vagy
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére
maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a
kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő
határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak
a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott
költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot,
vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. A
jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a
dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással
21
érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell
alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik. Ha a
dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is
közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása
arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel
rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Jótállás
Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a
jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt
feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól,
ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Kötelező jótállás csak a fogyasztónak minősülő vásárlót illeti meg.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett
kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási
igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is
érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel
jár.
Amennyiben a vállalkozás adott Áruhoz önként jótállás biztosít, ezt az Áru megvásárlása során
külön közli a vásárlóval. Amennyiben az Áruhoz a gyártó a fogyasztónak nem minősülő
vásárlókra is kiterjedő gyártói jótállást biztosít, azt közvetlenül a gyártónál lehet érvényesíteni.
XX. PANASZKEZELÉS
A fogyasztó az Árukkal kapcsolatos kellékszavatossági, termékszavatossági, jótállási igényt vagy
a Társaság, vagy a Társaság érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére
történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására,
tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére
irányuló kifogását (az Fgytv. szerinti fogyasztói panaszt) az alábbi elérhetőségeken és módokon
terjesztheti elő:
Írásban az alábbi internetes oldalon keresztül: www.dellaprint.hu
Írásban az alábbi email címen keresztül: iroda@dellaprint.hu
Írásban postai úton: 1117 Budapest, Budafoki út 60.
A fogyasztó az Fgytv. szerinti panaszát, mely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében
vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve
értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására
vonatkozó egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogása, - a
kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igény kivételével - szóban vagy írásban
közölheti a vállalkozással.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a
fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem
lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles
jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz
esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az
írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal
egyidejűleg megküldeni.
22
Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa
eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben
igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panasz elutasítása esetén a
vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint
– mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia
kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti
békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A
tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás tett-e a Békéltető Testületi döntéssel
kapcsolatos általános alávetési nyilatkozatot.
Amennyiben a Társaság és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a
tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a
fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói
jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes
fogyasztóvédelmi hatósághoz.
A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A
fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és
vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek
listája itt található: http://www.kormanyhivatalok.hu/
Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére
polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári
Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye, tartózkodási
helye szerinti illetékes, vagy az Ön által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A
békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér - a meghallgatást
személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján
online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek
keretében kötelesek vagyunk a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat
megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a
2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i
524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a
meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az
online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles
online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség
létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
23
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Telefon: +36 72 507 154
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testületek:
Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Központi telefonszám: +36 1 488 2186
Csongrád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekelteto.testulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak nem minősülő személyek esetén
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak
minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében
eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet,
amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi
kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás
szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.
Online vitarendezési platform
24
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen
keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül
rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban,
és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz
kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
XXI. A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA, KIZÁRÁSA
A Webáruházban való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az internet lehetőségeinek és
korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a
lehetséges hibákra. A Társaság semmilyen módon nem felelős az alábbiak miatt, bármilyen okból
is következtek be:
bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Webáruház
akadálytalan működését és a vásárlást;
a Webáruházban megjelenített termék kifogyása. A Társaság bármely ajánlata csak a
készlet erejéig érvényes.
Az interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat meg nem érkezése, véletlenszerű
megváltozása.
Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.
Bármely szoftver nem megfelelő működése.
Bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei.
A Társaság kizárja felelősségét minden közvetlen vagy közvetett kárért, ami a Webáruházhoz való
csatlakozás, a Webáruház megtekintése miatt következett be.
A Társaság nem vállal felelősséget az adatvesztésből, a szoftver-helyreállításból, állási időből a
Vásárlónál esetlegesen felmerülő károkért és elmaradt haszonért, valamint a Vásárlónál bármilyen
okból a termék használata során jelentkező következménykárokért sem.
A Vásárló teljes körű és korlátlan felelősséggel tartozik a más személy személyes adatainak
megadásából, illetve Webáruházban történő közzétételéből eredő károkért. A Társaság ilyen
esetben minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy
személyazonosságának megállapítása céljából.
Társaságunk Webáruháza biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban
javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi
szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A
Webáruházban való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az internet technikai és műszaki
korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. A Társaság nem
felelős semmilyen kárért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be. A Vásárlót
terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
XXII. VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, illetve a jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog
az irányadó, különös tekintettel az alábbi jogszabályokra:
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: „Ptk”);
25
45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól;
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében
eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésnek eljárási
szabályairól;
151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról;
az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CIII. törvény;
a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény.
10/2024. (VI.28.) IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek
körének meghatározásáról
1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február
28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye
alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés
egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394
rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.)
a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő
védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon
kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom
szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes
szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
A hivatkozott jogszabályok kötelező rendelkezései a szerződő felekre külön kikötés nélkül is
irányadóak.
XXIII. SZERZŐI JOGI RENDELKEZÉSEK
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében
a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt.
16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások,
számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás
használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A www.dellaprint.hu
weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos
hozzájárulása esetén is csak a www.dellaprint.hu weboldalra való hivatkozással, forrás
feltüntetésével lehet. A jogosult: a DELLA PRINT Számítás és Irodatechnikai Korlátolt Felelősségű
Társaság
XXIV. ÁSZF HATÁLYA, MÓDOSÍTÁS, RÉSZLEGES ÉRVÉNYTELENSÉG
Jelen ÁSZF rendelkezései 2024. november 4.napján léptek hatályba. A Társaság bármikor jogosult
a jelen ÁSZF jogszabályi keretek közötti módosítására. A Társaság az aktuális módosításról rövid
felhívás formájában a nyitó oldalon tájékoztatja a Vásárlókat. A módosítást követően a
Webáruházban történő vásárlással a Vásárló elfogadja a módosított ÁSZF rendelkezéseit.
Az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai
érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett az alkalmazandó rendelkezései
érvényesek.
Budapest, 2024. november 22.
2. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez
Elállási nyilatkozat-minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett [ide a vállalkozásnak a nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell
beillesztenie]:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az
alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
tekintetében:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Fogyasztó(k) neve:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Fogyasztó(k) címe:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):
Kelt: