Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

a DELLA PRINT Kft. www.dellaprint.hu webáruházában

folytatott kereskedelmi tevékenységével kapcsolatban

(2024. november 18. napjától hatályos)

I. BEVEZETÉS

Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban „ÁSZF”) szabályozzák a DELLA PRINT

Számítás és Irodatechnikai Korlátolt Felelősségű Társaság (cégjegyzékszám: 01-09-708257,

székhely: 1117 Budapest, Budafoki út 60. (a továbbiakban: „Társaság”) által üzemeltetett

www.dellaprint.hu weboldalon elérhető webáruház (a továbbiakban „Webáruház”) használatát,

működését, amelynek során lehetőség van a Webáruház kínálatában levő termék (a továbbiakban:

„Termék” vagy „Termékek”) megvásárlására.

A Webáruházban történő vásárlással Társaságunk, mint eladó vagy szolgáltató és a vásárló (a

továbbiakban: „Vásárló”) között Szerződés (a továbbiakban: „Szerződés”) jön létre.

A Szerződés tartalmát az ÁSZF, a vonatkozó jogszabályok és a Webáruház felületén található

adott termékre vonatkozó részletes tájékoztatás határozza meg.

Az ÁSZF a Társaságunk és Vásárló között létrejövő Szerződés részét képezi. A Vásárló az ÁSZFet

a vásárlás előtt köteles megismerni és azt elfogadni.

Társaságunk, mint szolgáltató vagy eladó és a Vásárló között létrejövő Szerződés írásba foglalt,

határozott tartamú Szerződésnek minősül, az a Társaságunk által a rendelésszám

hozzárendelésével iktatásra kerül, utóbb hozzáférhető. Társaságunk a Vásárló írásbeli kérelmére

tájékoztatást nyújt a Szerződés tartalmáról.

Társaságunk nem rendelkezik magatartási kódexszel. A Szerződés nyelve a magyar.

II. TÁRSASÁGUNK AZAZ AZ ELADÓ VAGY SZOLGÁLTATÓ ADATAI

Cégnév: DELLA PRINT Számítás és Irodatechnikai Korlátolt Felelősségű Társaság

Cégjegyzékszám: 01-09-708257

Nyilvántartó bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Székhely: 1117 Budapest, Budafoki út 60.

Adószáma: 12885165-2-43

E-mail: iroda@dellaprint.hu

Telefonszám: +36 (1) 216 6777

Honlap: www.dellaprint.hu

Bankszámlaszám: 10300002-10602520-49020010

IBAN: HU27

SWIFT kód: MKKB HU HB

TÁRHELYSZOLGÁLTATÓ ADATAI

Cégnév: NETMARKER Kft.

Cégjegyzékszám: 01-09-876616

Székhely: 1115 Budapest, Csóka utca 3/a 1. em. 55.

E-mail: support@netmarker.eu

Telefonszám: 36206617407

III. FOGALMAK

2

Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró

természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos

kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok

alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és

a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és

tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az

önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön

törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz,

rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció,

ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye

alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb

formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá

a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti

és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak

minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is;

Vásárló: a Webáruházon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő természetes személy

(fogyasztó) vagy jogi személy, vagy jogi személynek nem minősülő társaság.

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy,

jelen esetben a Társaságunk.

Eladó vagy Szolgáltató: jelen esetben a Társaságunk.

Felek: Társaságunk és a Vásárló együttesen.

Szerződés: Társaságunk, mint eladó és a Vásárló, mint vevő között a Webáruházon keresztül

távollevők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszköz igénybevételével létrejövő adásvételi

szerződés.

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti

termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű

fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek

kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek

távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz

különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben

közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést

biztosító eszköz.

Áru: a Webáruházban kínálatában szereplő értékesítésre szánt minden birtokba vehető

forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi:

a) ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy

meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia, valamint

b) ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze

van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában

az áru nem tudná betölteni funkcióit (a továbbiakban: a digitális elemeket tartalmazó áru);

Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást

foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom

vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit.

3

Tartós adathordozó: olyan eszköz, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett

adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását és a tárolt adatok változatlan

formában és tartalommal történő megjelenítését. Ilyen eszköz különösen a papír, az USB kulcs, a

CD-ROM, a DVD, a memória kártya, a számítógép merevlemeze és az elektronikus levél;

Gyártó: az a természetes vagy jogi személy, aki vagy amely terméket gyárt, vagy terméket

terveztet vagy gyártat, és az adott terméket saját neve vagy védjegye alatt forgalmazza;

Jótállás (Garancia): A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén a Polgári

Törvénykönyv szerinti,

a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő

teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal,

valamint

b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás.

IV. TÁJÉKOZTATÁS A TERMÉK LÉNYEGES TULAJDONSÁGAIRÓL

A Webáruházban megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termék mellett

szereplő tájékoztatóban adunk részletes leírást. Az egyes termékekre vonatkozó leírások

tájékoztató jellegűek, a képek pedig esetenként illusztrációk!

A raktárkészlet változásai miatt előfordulhat, hogy egyes termékek annak ellenére „raktáron”

lévőként szerepelnek, hogy valójában nincsenek raktáron. Az ilyen esetekért a Társaságunk

felelősséget nem vállal, Társaságunk az ilyen helyzet felismerését követően tájékoztatja a

Vásárlót.

Ha a vásárlás előtt a termékkel kapcsolatban kérdés merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel

áll rendelkezésre. Az általunk forgalmazott termék - ahol ezt a jogszabályok előírják - a magyar

nyelvű terméktájékoztatóját és használati utasítását a termékhez mellékeljük. Ha a Vásárló

véletlenül nem kapná kézhez, a termékkel együtt a kötelező használati utasítást, azt kérjük

haladéktalanul jelezze ügyfélszolgálatunkon.

Amennyiben a vásárlónak a Webáruházban található bármely termék minőségével, alapvető

biztonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a közölteknél több információra

van szüksége, kérjük, forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz.

V. ÁRAK

Az árak forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t. Az árak tájékoztató jellegűek, az

árváltozás jogát fenntartjuk, azonban az esetleges ármódosítás nem terjed ki a már megkötött

szerződésekre. Egyes termékeink a fentiektől eltérően 5%-os ÁFÁ-t is tartalmazhatnak. A

termékek vételára nem tartalmazza a szállítás költségét.

Amennyiben bármely termék vonatkozásában akciós ár kerül bevezetésre, Társaságunk a

Webáruház felületén tájékoztatja a Vásárlót az akcióról. Regisztrált Vásárlóink a Webáruházba

történő belépést követően ismerhetik meg az egyénre szabott kedvezményeinket.

VI. HIBÁS ÁR

Társaságunk megtesz mindent azért, hogy a Webáruházban feltüntetett adatok (vételár, termék

elérhetősége, leírása, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek, azonban előfordulhat, hogy – pl.

technikai hiba miatt – a Webáruházban adott termék vételára hibásan kerül feltüntetésre. Ez

esetben a Társaság nem köteles a terméket a hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő

ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés a Felek között.

Amennyiben a Vásárló, azaz Ön hibás áron tenne ajánlatot, és a rendszer azt automatikusan

visszaigazolja, ez nem minősül az ajánlat elfogadásának a részünkről. Hibás áron történő

4

ajánlattétel (megrendelés) esetén Társaságunk munkatársa felhívja a Vásárló figyelmét a helyes

árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. A Vásárló a hibás ár helyett a

Társaságunk által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben

nem jön létre szerződés a felek között.

VII. AZ ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA

A megrendelés véglegesítése előtt a Vásárlónak folyamatosan lehetősége van arra, hogy az általa

bevitt adatokat módosítsa. A Vásárló felelőssége, hogy az által megadott adatok pontosan

kerüljenek bevitelre, mert a megadott adatok alapján kerül sor a számlázásra és a megvásárolt

termék kiszállítására.

A megrendelés elküldésével a Vásárló tudomásul veszi, hogy Társaságunk jogosult a Vásárló

hibás, pontatlan adatbeviteléből eredő minden kárát és költségét a Vásárlóra hárítani. Társaságunk

a hibás, pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítéséért való felelősségét kizárja. A rosszul

megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége akadályozhatja a

visszaigazolás kézbesítését, ami gátolhatja a szerződés létrejöttét.

Amennyiben a Vásárló a megrendelése véglegesítése után a megadott adatokban hibát vesz

észre, akkor a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb 1 (egy) munkanapon belül

kezdeményeznie kell a rendelése módosítását, az esetleges hibák kijavítását. A hibás rendelés

módosítását a megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással

jelezheti Vásárló a Társaságunknak.

VIII. A VÁSÁRLÁS FOLYAMATA

A vásárlás menete:

A Szolgáltatás igénybevétele regisztrációval és regisztráció nélkül is lehetséges.

Ha cégként vagy viszonteladóként óhajt regisztrálni akkor a „Regisztráció” menüpontra kattintva,

érheti el a kitöltendő adatlapot. Ennek a kitöltésével kerülhet sor a teljes körű, részletes

regisztrációra (akár magánszemélyként is) és ezután lehetséges a rendelés leadása. Lehetséges

több szállítási címet megadni az „új cím hozzáadása” gomb megnyomásával. A lap alján el kell

fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket és Adatvédelmi Nyilatkozatot majd

a „regisztrálok” gomb megnyomásával a regisztráció megtörténik. A regisztrációról visszaigazoló

e-mail érkezik a Vásárló által megadott e-mail címre. A regisztráció során megadott adatok

tárolásra kerülnek, és a legközelebbi vásárlás alkalmával a Vásárlónak a regisztrált e-mail cím és

jelszó megadásával már csak be kell jelentkeznie

Ha Ön Viszonteladóvá szeretne válni nálunk, akkor a számlázási cím jobb alsó sarkában található

„Viszonteladó szeretnék lenni” négyzet bepipálásával jelzi nekünk szándékát. A lap alján ugyanúgy

el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket és Adatvédelmi Nyilatkozatot majd a

„regisztrálok” gomb megnyomásával a regisztráció megtörténik. Miután adatait átnéztük, beállítjuk

manuálisan amennyiben jogosult a státuszra. Erről e-mail értesítést küldünk, ezután már a saját

árai fognak megjelenni Önnek, mint viszonteladónknak.

Rendelés/Vásárlás:

A Vásárlónak lehetősége van arra, hogy a Webáruház kínálatából válasszon és a kiválasztott

terméket megvásárolja. A Vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak

termékleírását, illetve a „+” és „-” gombok segítségével változtathat a mennyiségen. Amennyiben

a Vásárló az adott terméket meg kívánja vásárolni, úgy az adott termékhez tartozó „Kosár” gombra

kattintva, a terméket a Vásárló a virtuális kosárba helyezi.

A Vásárló a jobb felső saroknál található fekete „kosár előnézet” gombra kattintva megnézheti a

már kosárba helyezett termékeket és azoknak a mennyiségét. Ez a lehetőség egyfajta

5

gyorskosárként funkcionál. A „szemetes” gombra kattintással törölheti a nem kívánt termékeket a

virtuális kosárból. Amennyiben nem kívánja módosítani a kosár tartalmát, úgy a Vásárlónak

lehetősége van arra, hogy a gyorskosár felületről a jobb alsó sarokban „Kosár” funkciót válassza.

Amennyiben a kosár tartalmának megtekintése után a Vásárló úgy dönt, hogy még további

termékeket szeretne a kosárba helyezni, tovább böngészhet az oldalon és folytathatja a vásárlást,

a kosárból nem törlődik semmi.

Miután a Vásárló megnyomta a „Kosár” funkciót, lehetősége nyílik ellenőrizni a megvásárolni kívánt

termék darabszámát, beírni adatait, illetve kiválaszthatja az áruátvételi és fizetési módot is. Fontos

tudnivaló, hogy a Vásárló megjegyzést is küldhet a megrendelésével vagy a szállítással

kapcsolatban a megjegyzés rovat használatával. Ezután a Vásárlónak alkalma van elolvasnia az

Általános Szerződési Feltételeket, az Adatkezelési tájékoztatót, illetve beállítani a rendelése

utólagos láthatóságát is. Ezek közül az ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztató elfogadása kötelező

a lap alján, amennyiben rendelni szeretne. A „Megrendelem” gombra kell kattintani amennyiben

minden adatot helyesnek talál. Ha Ön már regisztrált vásárló, akkor a vásárlói adatok

automatikusan kitöltődnek a már regisztrált adatokkal.

Rendeléséről visszaigazoló e-mailt kap, ahol listázva van minden adat, illetve termék, amit

megadott vásárlása/rendelése folyamán. Itt szintén láthatja rendelése sorszámát, amivel nyomon

követheti a rendelésének részleteit és státuszát Webáruházunkban.

Regisztráció nélküli rendelés esetén, a Vásárlónak szintén meg kell adnia a vezetéknevét,

keresztnevét, értesítési telefonszámát, e-mail címét, továbbá számlázási és szállítási címét, de

adatait és rendeléseit később, új rendelés esetén nem tudja visszahívni. Csak regisztráció után

lehet ezeket az adatokat újra megnézni.

IX. AJÁNLATTÉTEL – A RENDELÉS LEADÁSA

A megrendelés leadására, azaz ajánlat elküldésére „Megrendelés” gombra kattintással kerül sor. A

Webáruházban történő megrendeléssel a Vásárló minősül ajánlattevőnek. A Vásárló és

Társaságunk között a Szerződés a Vásárló megrendelés elküldésével tett ajánlatának

Társaságunk általi elfogadásával jön létre jelen ÁSZF rendelkezései szerint. A megrendelés

leadása Társaságunk általi visszaigazolása esetén a Vásárló részére fizetési kötelezettséget

keletkeztet.

X. SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE – A RENDELÉS FELDOLGOZÁSA

A Webáruház köteles a Vásárló részére a megrendelést e-mailben visszaigazolni. A visszaigazoló

e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl.

számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt

termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.

A visszaigazoló e-mail a Webáruház részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül,

mellyel érvényes szerződés jön létre a Webáruház és a Vásárló között. A Vásárló mentesül az

ajánlati kötöttség alól, ha legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg a Webáruháztól az elküldött

rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

Ha a Társaság a Szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a Szerződésben

meghatározott termék nem áll rendelkezésre, köteles erről a Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni,

valamint a Vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül

visszatéríteni.

Ha a Vásárló rendelését már elküldte a Társaságunk részére, és hibát vesz észre a visszaigazoló

e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt egy (1) munkanapon belül jeleznie kell a Társaságunk

ügyfélszolgálatán, ellenkező esetben jelen ÁSZF VII. szakaszában foglaltak az irányadóak.

6

XI. FIZETÉSI LEHETŐSÉGEK

Készpénz: üzletünkben történő fizetés (maximum bruttó 1.500.000,- Ft, összegig / hó / ügyfél)

esetén, futárszolgálattal történő kiszállítás esetén, és a Társaság általi kiszállítás esetén.

Utánvét: ezen fizetési mód esetén a kézbesítéskor kezelési díj kerül felszámításra.

a. GLS Futárszolgálat általi kiszállítás esetén

Utánvéttel történő átvételnél fix összegű pénzkezelési díj kerül felszámolásra az alábbiak

szerint:

bruttó 10.000 Ft értékhatárig 370,- Ft +Áfa (470,- Ft)

bruttó 50.000 Ft értékhatárig 440,- Ft + Áfa (560,- Ft)

bruttó 100.000 Ft értékhatárig 732,- Ft + Áfa (930,- Ft)

bruttó 300.000 Ft értékhatárig 1.440,- Ft + Áfa (1.830,- Ft)

bruttó 499.999 Ft értékhatárig az érték 1%-a: min. 3.000,- Ft + Áfa

Utánvétnél a vásárolt termékek ellenértékét, a szállítási díjat és a pénzkezelési díjat egy

összegben, a csomag kiszállításakor, a kézbesítő futártól történő átvétel előtt kell megfizetni.

Utánvétes fizetésre kizárólag Magyarország területén belüli szállítás esetén és átvételi ponton

van lehetőség.

b. FOXPOST csomagautomatás átvétel esetén

A kiszállítási díjon felül utánvét kezelési díj kerül felszámításra, amely a beszedett bruttó érték

1,5%-a.

Utánvétnél a vásárolt termékek ellenértékét, a szállítási díjat és a pénzkezelési díjat egy

összegben, a csomagautomatánál kell megfizetni. Fontos: az automatáknál csak

bankkártyával tud fizetni!

Utánvétes fizetésre kizárólag Magyarország területén belüli szállítás esetén és átvételi ponton

van lehetőség.

c. Magyar Posta által történő kiszállítás választása esetén Társaságunk további 10.160,- Ft

logisztikai díjat számít fel, amely tartalmazza az utánvét díjat.

Amennyiben Társaságunk végzi a kiszállítást, úgy utánvét esetén pénzkezelési díj nem kerül

felszámításra.

Viva Payments bankkártyás fizetés

A Viva Payment Services Single Member S.A. (Viva Payments) egy elektronikus pénzintézet,

amely a Görög Nemzeti Bank által kibocsátott pénzügyi szolgáltatásokra vonatkozó engedéllyel

rendelkezik az Európai Gazdasági Térségben és az Egyesült Királyságban.

A Webáruházban történő vásárlás esetén Ön választhatja a Viva Payments rendszeren történő

fizetést, amely közvetlenül a Viva Payments felületén történik.

A Viva Payments fizetési rendszerről bővebben itt:

https://www.viva.com/hu-hu

Átutalás

Önnek lehetősége van banki átutalással is fizetést teljesítenie. Ebben az esetben kollégáink

díjbekérőt állítanak ki az Ön részére, amelyet az Ön által megadott e-mail címre küldünk meg. Az

Önnek megküldött e-mailben külön rögzítésre kerülnek a számlaadataink és az Ön által fizetendő

végösszeg is. Már most szeretnénk felhívni a figyelmét, hogy átutalás esetén a „közleményrovatba”

tüntesse fel az e-mail üzenetben található bizonylatszámunkat. Tájékoztatjuk, hogy az Termék

vagy Termékek szállítására vagy átvételére csak azt követően kerülhet sor, miután a Termék vagy

Termékek vételára a bankszámlaszámunkon jóváírásra került. Tájékoztatjuk, hogy végszámláját a

7

fizetést követően állítjuk ki és a Termékkel / Termékekkel együtt adjuk át. A gyorsabb ügyintézés

érdekében, Önnek lehetősége van arra, hogy a bankja által kiállított igazolást a sikeres

tranzakcióról e-mailben megküldje Társaságunk részére az iroda@dellaprint.hu-ra vagy telefaxon

az 06(1) 218 6171 számra.

Egyedi szerződés esetén biztosíthatunk úgynevezett halasztott utalással történő fizetést; az

ezekkel kapcsolatos feltételekről kérjük keresse kollégánkat Társaságunk ügyfélszolgálatának

elérhetőségei egyikén ügyfélszolgálati időben.

XII. SZÁLLÍTÁS

Személyes átvétel

A megrendelt Terméket a Vásárló személyesen is átveheti a Társaságunk üzletében, nyitvatartási

időben. Személyes átvétel esetén a Vásárlót további díjfizetés nem terheli.

A Termék átvételének időpontjával kapcsolatos információkról e-mailben tájékoztatjuk.

Amennyiben a Termék nem található meg aktuális raktárkészletünkben, úgy legkésőbb 2 (kettő)

munkanapon belül felvesszük Önnel a kapcsolatot és tájékoztatjuk Önt a megrendelt termék

várható szállításának időpontjáról.

Kiszállítás

A Termék közvetlen kiszállítását, azaz a szállítási címre történő eljuttatását Társaságunk saját

eszközzel és GLS futárszolgálattal végzi vagy a FOXPOST csomagautomata-hálózatát veszi

igénybe. Igény esetén a Magyar Posta Zrt. házhozszállítási szolgáltatása is választható, a szállítási

díj mellett külön felszámított logisztikai díj ellenében. A kínált szolgáltatás kifogástalan

biztosításához szállítási cím, az e-mail cím és a mobil telefonszám pontos megadása szükséges.

 Társaságunk általi kiszállítás

A kiszállítás díja Budapesten 1.724,- Ft + Áfa (2.190,- Ft) mely összeg a rendelt termékekkel együtt

kerül kiszámlázásra. Végfelhasználói megrendelés esetén bruttó 50.000 Ft felett, illetve

viszonteladói megrendelés esetén bruttó 100.000 Ft felett az áru díjmentesen kerül kiszállításra.

Budapesten kívülre, valamint 40 kg feletti és / vagy extra méretű Termékek esetében a szállítási

díj egyedi megállapodás tárgyát képezi.

 GLS futárszolgálat

A csomagok kézbesítése munkanapokon történik jellemzően 8-17 óra közötti időszakban. Ha a

futárszolgálat nem talál senkit a megadott címen, értesítést hagy, és a Vásárló az abban megadott

telefonszámon érdeklődhet a diszpécsertől a csomag után.

A GLS szolgáltatásairól részletesen itt: https://gls-group.eu/HU/hu/szolgaltatasok

A GLS ügyfélszolgálatának elérhetősége:

hétfőtől-péntekig 7-20 óráig

Telefon: 36-1-802 0265 (normál tarifával hívható belföldi szám).

A GLS kapcsolat: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok

8

Szállítási díj:

Vásárló

Viszonteladó

10kg alatt bruttó 50.000 Ft alatt bruttó 100.000 Ft alatt 1.724,-Ft + Áfa (2.190,- Ft)

10-30kg között bruttó 50.000 Ft alatt bruttó 100.000 Ft alatt 2.118,-Ft + Áfa (2.690,- Ft)

30-40kg között bruttó 50.000 Ft alatt bruttó 100.000 Ft alatt 2.669,-Ft + Áfa (3.390,- Ft)

40 kg feletti és / vagy extra méretű Termékek és / vagy ha a termékadatlapon megjelölésre került,

hogy a szállítás egyeztetést igényel, akkor a kiszállítás díja egyedi megállapodás tárgyát képezi.

A csomagok súlyát esetenként csak a csomag összekészítése után tudjuk meghatározni. A

megrendelővel való egyeztetés után a kiszállítási díj változhat.

A feltüntetett díjak kizárólag a szállítás díjára vonatkoznak, nem vonatkoznak a

pénzkezelésre melynek külön díja van.

Amennyiben a csomagok értéke címenként meghaladja az 50.000,- Ft-ot, akkor 1000,- Ft-onként

20,- Ft-tal emelkedik a biztosítás díja.

A munkanapokon 14 óráig leadott és kifizetett rendelések, illetve leadott utánvétes rendelések –

amennyiben raktáron van – 1 munkanapon belül kisszállításra kerülnek. Amennyiben a Termék

nem található meg aktuális raktárkészletünkben, úgy kollégáink 1 (egy) munkanapon belül

felveszik Önnel a kapcsolatot és tájékoztatják Önt a megrendelt termék várható átvételének

időpontjáról.

Munkaszüneti napokon nincs kiszállítás.

 FOXPOST csomagautomata-hálózat

A FOXPOST egy egyszerű, rugalmas, érintkezésmentes és környezettudatos csomagátvételi és -

küldési mód. Ha megrendelését bármely FOXPOST csomagautomata egyikébe kéri, nem kell

egész nap a futárra várnia, miután átadtuk a FOXPOST-nak a csomagot, ők 1 munkanap alatt

kiszállítják az automatába, majd sms-ben küldenek egy értesítőt és egy egyedi kódot, mellyel 3

napig átveheti. Fontos: az automatáknál csak bankkártyával tud fizetni. Csomagját 14 napon

belül, a webshop kondíciói szerint visszaküldheti. Ezt bármelyik FOXPOST automatánál

egyszerűen megteheti az egyedi csomagátvételi kód újbóli megadásával.

Kiszállítási díj: bruttó 990,- Ft

A kiszállítási díjon felül utánvét kezelési díj kerül felszámításra, amely a beszedett bruttó érték

1,5%-a.

Maximális súly és csomagméret:

25 kg | 60 cm × 36 cm × 61 cm

Amennyiben a csomagok értéke címenként meghaladja az 50.000,- Ft-ot, akkor 1000,- Ft-onként

20,- Ft-tal emelkedik a biztosítás díja.

A munkanapokon 14 óráig leadott és kifizetett rendelések, illetve leadott utánvétes rendelések –

amennyiben raktáron van – 1 munkanapon belül kisszállításra kerülnek. Amennyiben a Termék

nem található meg aktuális raktárkészletünkben, úgy kollégáink 1 (egy) munkanapon belül

felveszik Önnel a kapcsolatot és tájékoztatják Önt a megrendelt termék várható átvételének

időpontjáról.

Munkaszüneti napokon nincs kiszállítás.

A FOXPOST szolgáltatásairól részletesen itt: https://foxpost.hu/

A FOXPOST ügyfélszolgálata itt érhető el: https://foxpost.hu/ugyfelszolgalat

Tel.: 06-1-999-0-369 (munkanapokon 08:00-20:00 között)

9

 Magyar Posta Zrt. általi házhozszállítás

A csomagok kézbesítése munkanapokon történik, jellemzően 8-17 óra közötti időszakban. Kétszeri

kézbesítési kísérlet MPL Üzleti csomag esetén, majd az első sikertelen kézbesítést követően a

kézbesítő telefonon egyeztet a címzettel a második kézbesítési kísérlet időpontjáról és helyéről,

vagy kérheti küldeményének postai szolgáltatóhelyen történő átvételét.

A Magyar Posta Zrt. csomagküldési szolgáltatásairól részletesebben itt:

https://www.posta.hu/kuldemeny_erkezese/haznal_torteno_csomagkezbesites

A Magyar Posta Zrt. lakossági ügyfélszolgálatának elérhetősége:

Hétfőtől szerdáig és pénteken 08:00-17:00

Csütörtökön 08:00-20:00 óráig

Telefon: 06-1-767-8282

Magyar Posta Zrt. kapcsolat: https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat_kapcsolat

Szállítási díj:

Vásárló

Viszonteladó

10 kg alatt bruttó 50.000 Ft alatt bruttó 100.000 Ft alatt bruttó 1.990,- Ft

10-20 kg között bruttó 50.000 Ft alatt bruttó 100.000 Ft alatt bruttó 2.990,- Ft

20-40 kg között bruttó 50.000 Ft alatt bruttó 100.000 Ft alatt bruttó 5.990,- Ft

40 kg feletti és / vagy extra méretű Termékek és / vagy ha a termékadatlapon megjelölésre került,

hogy a szállítás egyeztetést igényel, akkor a kiszállítás díja egyedi megállapodás tárgyát képezi.

Fontos: A feltüntetett díjak kizárólag a Magyar Posta szállítási díjára vonatkozik, ezen felül

Társaságunk bruttó 10.160,- Ft (8.000,- Ft + Áfa) logisztikai díjat számít fel.. A felszámított

logisztikai díj fedezi a Termék csomagolási, az esetleges utánvét, és a Magyar Posta Zrt. számára

történő eljuttatás és adminisztráció költségét. Nem tartalmazza a postai Többletszolgáltatások

díjait. Részletek: https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf

Társaságunk a Magyar Posta Zrt.-vel nincs szerződéses viszonyban, így az nem biztosít

számunkra telephelyi csomagátvételt, emiatt a postai házhozszállítás esetén a kiszállítási idő

várhatóan 10-14 munkanap.

Bármely szállítási mód választása esetén a csomagok súlyát esetenként csak a csomag

összekészítése után tudjuk meghatározni. A termék leírásában felhívjuk a figyelmet arra, ha

az adott termék súlya a kiszállítás költségét befolyásolja. Amennyiben a termék súlya a

kiszállítás költségét befolyásolja, azt a Vásárlóval haladéktalanul egyeztetjük.

Munkaszüneti napokon nincs kiszállítás.

XIII. TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐ

A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától

számított legfeljebb 30 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést

minden esetben e-mail útján jelezzük. Jelen általános szerződési feltételek elfogadásával Ön

tudomásul veszi, hogy a megadott szállítási idő túllépése miatt a Társaságunk a kártérítési

felelősségét kifejezetten kizárja.

Társaságunk esetleges késedelme esetén a Vásárló jogosult maximum 15 napos póthatáridővel a

Társaságunkat teljesítésre felhívni. Amennyiben a póthatáridő eredménytelenül telik el, úgy a

Vásárló jogosult a Szerződéstől elállni.

10

Az egyes szállítási módoknál az általános teljesítési határidőtől esetlegesen eltérő szállítási

határidőről minden esetben tájékoztatást adunk a Vásárlónak.

XIV. ÁRU ÁTVÉTELE

Amennyiben a Terméket Társaságunk szállítja ki, úgy a Vásárló tételesen köteles átvenni a

számlán szereplő termékeket, eltérés esetén azonnal köteles azt jelezni Társaságunk kiszállító

munkatársa felé. Ennek elmulasztása esetén Társaságunk nem tartozik felelősséggel.

Amennyiben futárszolgálattal kapja meg az árut, úgy a csomag sértetlenségét a kézbesítő előtt a

Vásárló köteles ellenőrizni. Sérült csomag esetén javasoljuk a jegyzőkönyv

felvételét. Utólagos reklamációt a csomag fizikai sérüléséből eredően jegyzőkönyv hiányában

nem áll módunkban elfogadni.

XV. ÁT NEM VETT CSOMAGOK

Amennyiben a Vásárló a csomagot nem vette át vagy azt visszaküldte anélkül, hogy elállási jogát

gyakorolta volna, úgy az át nem vett, visszaküldött csomagok visszaszállítási díját és az ezzel

felmerült valamennyi költséget a Vásárló köteles viselni, azt a Vásárlóra terheljük.

Amennyiben a Vásárló már korábban rendelt árut a Webshopunkból, de azt, kiszállítás során nem

vette át, úgy hogy nem élt az elállás jogával, vagy az Áru nem kereste jelzéssel érkezett vissza a

Társaságunkhoz, úgy a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő

megfizetéséhez köthetjük.

XVI. TERMÉKVISSZAVÉTEL FOGASZTÓNAK NEM MINŐSÜLŐ VÁSÁRLÓK RÉSZÉRE

Fogyasztónak nem minősülő partnereink számára segítségnek szánjuk az áru visszavétel

lehetőségét arra az esetre, ha bármely okból a cégünktől vásárolt árut nem tudja használni. Ez a

lehetőség csak az újra értékesíthető árura vonatkozik, tehát nem tartoznak ebbe a körbe: a már

megszűnt típusok, az adott termék csomagolása megváltozott, az általunk konkrét megrendelésre

behozott termékek, olyan áruk, amelyeknek csomagolása sérült, kiszerelése nem egyezik az

általunk forgalmazott csomagolási egységgel, nem a Társaságoktól származik stb. A

visszavásárlási igényt Társaságunk egyedileg bírálja el és a vételár bizonyos százalékának

levonása mellett történik, fenntartva annak lehetőségét, hogy a visszavásárlási igényt Társaságunk

vissza is utasíthatja.

XVII. A FOGYASZTÓ ELÁLLÁSI JOGA

A fogyasztó Vásárlót a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló

a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet (a továbbiakban: „Rendelet”) alapján termék vásárlása esetén

elállási jog illeti meg. A fogyasztó Vásárló a termék átvételétől számított tizennégy (14) naptári

napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől. Fogyasztónak nem minősülő vásárló

nem élhet indokolás nélküli elállási joggal.

Ha a fogyasztó Vásárló több terméket vásárol és ezek eltérő időpontban kerülnek szolgáltatásra,

illetve, ha a termék több darabból vagy tételből áll, akkor a fogyasztó Vásárló az utoljára

szolgáltatott darabnak az átvételéről számított tizennégy (14) napon belül gyakorolhatja az elállás

jogát. A fogyasztó Vásárló az elállási jogot egyébként a szerződés megkötése és a termék

átvételének a napja közötti időszakban bármikor gyakorolhatja.

A fogyasztó Vásárló az elállási jogát az elállásra vonatkozó kifejezett nyilatkozata útján

gyakorolhatja.)

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó Vásárló az elállási

nyilatkozatát a tizennégy (14) napos határidőn belül elküldi a Társaságunknak. Az elállási jog

11

gyakorlása esetén a fogyasztó Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a

Rendeletben és jelen ÁSZF-ben foglaltakkal összhangban gyakorolta.

Társaságunk kötelezettségei a fogyasztó Vásárló elállása esetén, többletköltségek

fogyasztó által viselése, Társaságunk visszatartási joga:

Ha a fogyasztó Vásárló a Rendelet és jelen ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően határidőben eláll

a Szerződéstől, Társaságunk haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől

számított 14 (tizennégy) napon belül köteles visszatéríteni a Vásárló által ellenszolgáltatásként

megfizetett teljes összeget, ide értve a teljesítéssel összefüggésben felmerült valamennyi költséget

is, kivéve azt a szállítási díjat, amely a Vásárló által választott legkevésbé költséges fuvarozási

módtól eltérő fuvarozási móddal kapcsolatban felmerült többletköltség.

Társaságunk a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal

megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján azonban Társaságunk

a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen

többletdíj nem terhelheti. Amennyiben a Vásárló hibás és/vagy pontatlan bankszámlaszámot vagy

szállítási címet közöl, és ezért Társaságunk nem tud határidőben eleget tenni visszatérítési

kötelezettségének, úgy ez esetben a Társaságot a késedelem miatt felelősség nem terheli.

Társaságunk a termék ellenszolgáltatásaként megfizetett összeget mindaddig visszatarthatja,

amíg a Vásárló a terméket nem szolgáltatta vissza, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt

visszaküldte. Nem illeti meg a Társaságot a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga

fuvarozza vissza.

A fogyasztó Vásárló kötelezettsége az elállása esetén, az áru visszaküldése költségének

viselése, fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért.

Ha a Vásárló a Rendeletben és jelen ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően eláll a szerződéstől,

köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14

(tizennégy) napon belül visszaküldeni, illetve Társaságunknak vagy társaságunk által a termék

átvételére meghatalmazott személynek átadni kivéve, ha Társaságunk vállalta, hogy a terméket

maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vásárló a terméket

a határidő lejárta előtt elküldi. A terméket Társaságunk ügyfélszolgálatának a címére kell

visszaküldeni. A Vásárló a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.

A Vásárló csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához

szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel, azaz

Társaságunk követelheti a fogyasztótól a termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő

kárai megtérítését, továbbá azon értékcsökkenés és kár megtérítését, melyek a termék

jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó

használatból erednek.

Társaságunk értékvesztést számolhat fel, amennyiben a visszaküldött termék sérült vagy

hiányosan érkezik vissza.

Garanciális ügyintézés esetén, ha a szakszervíz megtagadja a garanciába történő javítást, a

szállítási díjakat társaságunk jogosult a vásárlóra terhelni.

A csomag Társaságunkhoz történő beérkezését követően mozgó vagy álló kép rögzítésére

alkalmas eszközzel rögzítésre kerülhet a visszaküldött csomag kibontása, illetve a visszaküldött

termék megvizsgálása.

Az elállási jog gyakorlásának kizártsága

Társaságunk kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a

45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

12

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését

követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte

meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően

felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás

által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges

ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy

kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a

fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai

okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; A Fogyasztó

egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem gyakorolhatja elállási jogát különösen de nem

kizárólag az alábbi termékek és termékcsoportok esetében:

- hallójáratba illeszthető fülhallgatók

- nem ipari tisztító takarító gépek

- kisállat felszerelések

- szépségápolási termékek

Ezen eszközök esetében kizárólag akkor élhet elállási jogával, amennyiben a termék

egyértelműen bontatlan csomagolásban, kipróbálásmentesen kerül visszaküldésre.

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül

más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem

befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi

szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől

számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére

keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának

adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,

személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó

szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési

határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a

fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e

beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés

megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

XVIII. SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS FOGYASZTÓ VÁSÁRLÓK VONATKOZÁSÁBAN

A szavatosságra és a jótállásra vonatozó fogyasztói tájékoztató a 45/2014 (II.26.) Korm.

rendelet 3. számú mellékletének felhasználásával, annak figyelembevételével készült. Ezek a

rendelkezések akkor relevánsak és alkalmazhatóak, amennyiben Ön, mint vásárló

fogyasztónak minősül.

A teljesítés szerződésszerűségének általános követelményei

A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom

szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes

szabályairól,373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet értelmében ahhoz, hogy a teljesítés

szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak illetve Árunak

13

 meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek,

típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, és

egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;

 alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a

fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és

amelyet a vállalkozás elfogadott;

 rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati

útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást,

valamint az ügyfélszolgálati támogatást.

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – a fentiek mellett – a szerződés

tárgyát képező szolgáltatásnak

 alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás esetén

jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó

magatartási kódex előír;

 rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel,

minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel, amely azonos típusú szolgáltatás

esetén szokásos, figyelembe véve a vállalkozás, annak képviselője vagy az értékesítési

láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó

nyilvános – különösen hirdetésben vagy címkén tett – kijelentését;

 rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal

– ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást –; és

 meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként,

modellként bemutatott szolgáltatás tulajdonságainak, leírásának.

A szolgáltatásnak nem kell megfelelnie nyilvános kijelentésnek, ha a kötelezett bizonyítja,

hogy

 a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;

 a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon

helyesbítették; vagy

 a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.

Az áru adásvételére irányuló szerződés hibás teljesítése

A vállalkozás hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad,

feltéve, hogy

 az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a vállalkozás végezte

el, vagy a vállalkozás felelősségvállalása mellett végezték el; vagy

 az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe

helyezés a vállalkozás által – illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a

digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által – rendelkezésre bocsátott

üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.

Ha az adásvételi szerződés szerint az árut a vállalkozás helyezi üzembe, vagy az üzembe

helyezés a vállalkozás felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell a vállalkozás

által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.

KELLÉKSZAVATOSSÁG

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Társaságunk, mint eladó hibás teljesítése esetén a Társaságunkkal, mint eladó

vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv és a

– fogyasztói szerződések esetén – a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére,

14

valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló

szerződések részletes szabályairól 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet alapján.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény

teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan

többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az

ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön

viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Társaságunk adott okot.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén ellenkező bizonyításig vélelmezni kell,

hogy az áru és a digitális elemeket tartalmazó áru teljesítésének időpontjától számított egy

éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem

az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Használt áruk esetében is megvalósulhat hibás teljesítés, és így ugyan az általános

szabályoktól eltérően, de érvényesíthetőek szavatossági és jótállási jogok is. Ebben az

esetben a fogyasztó vásárlónak azaz Önnek ezt a körülményt figyelembe kell vennie, hogy a

használt Áruk vonatkozásában bizonyos hibák előfordulhatnak, ismétlődhetnek. Ez esetben a

fogyasztó vásárló, azaz Ön csak olyan hibák jelentkezése esetén érvényesítheti szavatossági

jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek és attól függetlenek. Ha a használt

Áru eleve hibás, és erről a Ön, mint fogyasztó vásárló a vásárláskor

A kellékszavatossági igények sajátos szabályai áru adásvétele esetén

A vállalkozás, azaz Társaságunk megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a

kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne

a vállalkozásnak, azaz Társaságunknak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a

szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

A fogyasztó vásárló, azaz Ön akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az

ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni,

ha

 a vállalkozás, azaz Társaságunk nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy

elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette az alábbi meghatározott

feltételeket,

o A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru

visszavételét.

o Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé,

amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé

válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre

vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és

a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás,

illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

 megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

 ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az

áru szerződésszerűvé tételét;

15

 a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi

szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

 a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből

nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott

jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a

vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához

igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz

eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos

kötelezettségeinek.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az

időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás

rendelkezésére kell bocsátania.

A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét.

Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru

jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek,

akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem

megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy

az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak

szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru

értékének különbözetével.

A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a

vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal

gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott

részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának

feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében

szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is

megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek

megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés

alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

 a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az

érintett árut; és

 a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru

vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését

alátámasztó igazolást átvette.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba

felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

16

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a

teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti

szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy

évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a

dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.

A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény

elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás

következményeként új hiba keletkezik.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba

közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a(z)

Társaságunk nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles

bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

TERMÉKSZAVATOSSÁG

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön – választása

szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári

Törvénykönyv szabályai szerint azaz:

Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog hibája esetén a fogyasztó követelheti a

gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a

fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban

együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

Az Áru akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi

követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő

tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két

éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

17

Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a

termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

 a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

 a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem

volt felismerhető, vagy

 a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A

gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben

kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással

párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése

esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó

kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

JÓTÁLLÁS

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Ön, mint fogyasztó az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a 10/2024. (VI. 28.) IM rendelt 1. számú

mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek, valamint azok tartozékai és alkotórészei

megvásárlása esetén érvényesíthet jótállási igényt.

Kivételes esetben a vállalkozás (azaz adott esetben Társaságunk) önként is vállalhat jótállást,

ez esetben úgynevezett jótállási nyilatkozatot ad át a fogyasztó, azaz az Ön részére.

A fogyasztó a jótállás iránti igényét választása szerint a vállalkozás, azaz Társaságunk

székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás, azaz Társaságunk által – adott

esetben – a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.

Ha a gyártó a kötelező jótállással érintett tartós fogyasztási cikkekre a 151/2003. (IX. 22.)

Korm. rendelet foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a

vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének

időpontjában átszállnak a fogyasztóra.

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel vagy az adott termékről kapott számlával

érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott

csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére

bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó

rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell

tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló

törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben

a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

Ön milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait?

18

A jótállás időtartama fogyasztási cikkek esetén

a) 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,

b) 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.

A fenti határidők úgynevezett jogvesztő határidők, azaz ezen határidő eltelte után jótálláson

alapuló jogait nem érvényesítheti, de a fogyasztási cikk javítása esetén a jótállás időtartama

meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó,

azaz Ön a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem tudta használni.

A jótállási határidő kezdő időpontja (ahonnan a jótállás idejét számolni kell) a fogyasztási cikk

a fogyasztó, azaz Ön részér történő átadásának időpontja (vagy ha az üzembe helyezést a

vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik). Ha a

fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, azaz

Ön mint fogyasztó a fogyasztási cikket annak átvételétől számított hat hónap eltelte után

helyezi üzembe (kezdi használni), akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk

átadásának napja lesz.

Önt milyen jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul?

Ön, mint fogyasztó Vásárló az Áru kijavítását vagy kicserélést kérheti, kivéve, ha a kijavítás

vagy a kicserélés teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek aránytalan többletköltséget

eredményezne.

Ha a kijavítás vagy kicserélés az iméntiek miatt nem lehetséges, Ön, mint fogyasztó az

ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, feltéve ha a

kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének - megfelelő

határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a

kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Önt milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?

Fogyasztási cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet.

Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy

a fogyasztási cikk nem javítható, és Ön másik igény teljesítését nem kéri. Ön akkor is kérheti

a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a

kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt

három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri

másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a

vételár visszatérítésére is igényt tarthat.

Csere

Ha a fent meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő

javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem

javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási

cikket nyolc napon belül kicserélni.

Díjvisszatérítés

Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen,

ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését

igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán

vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

19

Negyedik alkalommal történő meghibásodás

Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három

alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, – a fogyasztó eltérő rendelkezése

hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a

fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek

hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló

bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy

nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha vállalkozás a fogyasztási cikket 30 napon belül nem javítja ki, illetve nem tudja

kijavítani:

 a felek megállapodhatnak abban, hogy a vállalkozás a terméket 30 napot meghaladó,

meghatározott határidőben végzi el, vagy

 ha ilyen megállapodás nincs, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos

határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni.

 Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen,

ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének

megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján

kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási

határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére

visszatéríteni.

A kötelező jótállás alá első rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy

tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek

kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem

végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy –

a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat

gondoskodik.

Három munkanapon belüli csereigény

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől)

számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat

aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a

meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A három munkanapos szabály kizárólag a 10/2024. (VI. 28.) IM rendelethez 1.

mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre terjed ki, amelyeknek eladási ára

eléri a 10.000,- Ft összeget.

Kivételek a jótállás alól

Az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros

kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra,

valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) gyakorlása esetén érvényesülő

különbség, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

Az esetleges önkéntes jótállási vállalás a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat

a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál,

20

amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes

jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem

érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak

fennállását.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Társaságunk a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja,

hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,

valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is

érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás

teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba

tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

XIX. HIBÁS TELJESÍTÉS, SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS NEM FOGYASZTÓ

VÁSÁRLÓK VONATKOZÁSÁBAN

Hibás teljesítés

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a

szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít

hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát

a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Kellékszavatossági jogok

Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett

a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.

Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

 kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog

teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény

teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne,

figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a

szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak

okozott érdeksérelmet; vagy

 az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére

maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a

kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő

határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak

a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott

költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot,

vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. A

jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.

Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a

dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással

21

érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell

alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik. Ha a

dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is

közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása

arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel

rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

Jótállás

Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a

jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt

feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól,

ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Kötelező jótállás csak a fogyasztónak minősülő vásárlót illeti meg.

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett

kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási

igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is

érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel

jár.

Amennyiben a vállalkozás adott Áruhoz önként jótállás biztosít, ezt az Áru megvásárlása során

külön közli a vásárlóval. Amennyiben az Áruhoz a gyártó a fogyasztónak nem minősülő

vásárlókra is kiterjedő gyártói jótállást biztosít, azt közvetlenül a gyártónál lehet érvényesíteni.

XX. PANASZKEZELÉS

A fogyasztó az Árukkal kapcsolatos kellékszavatossági, termékszavatossági, jótállási igényt vagy

a Társaság, vagy a Társaság érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére

történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására,

tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére

irányuló kifogását (az Fgytv. szerinti fogyasztói panaszt) az alábbi elérhetőségeken és módokon

terjesztheti elő:

Írásban az alábbi internetes oldalon keresztül: www.dellaprint.hu

Írásban az alábbi email címen keresztül: iroda@dellaprint.hu

Írásban postai úton: 1117 Budapest, Budafoki út 60.

A fogyasztó az Fgytv. szerinti panaszát, mely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében

vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve

értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására

vonatkozó egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogása, - a

kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igény kivételével - szóban vagy írásban

közölheti a vállalkozással.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a

fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem

lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles

jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz

esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás

felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az

írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal

egyidejűleg megküldeni.

22

Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.

Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa

eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben

igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panasz elutasítása esetén a

vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint

– mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia

kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti

békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A

tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás tett-e a Békéltető Testületi döntéssel

kapcsolatos általános alávetési nyilatkozatot.

Amennyiben a Társaság és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a

tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a

fogyasztó számára:

Fogyasztóvédelmi eljárás

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói

jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes

fogyasztóvédelmi hatósághoz.

A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A

fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és

vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek

listája itt található: http://www.kormanyhivatalok.hu/

Bírósági eljárás

Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére

polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári

Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Békéltető testületi eljárás

Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye, tartózkodási

helye szerinti illetékes, vagy az Ön által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A

békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással

közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér - a meghallgatást

személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján

online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek

keretében kötelesek vagyunk a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat

megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a

2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i

524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a

meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az

online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles

online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség

létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

23

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Telefon: +36 72 507 154

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testületek:

Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Központi telefonszám: +36 1 488 2186

Csongrád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62-554-250/118

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

E-mail: bekelteto.testulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.

Telefonszám: 06-1-269-0703

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak nem minősülő személyek esetén

A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak

minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében

eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet,

amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi

kommunikáció, ajánlat címzettje.

A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás

szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.

Online vitarendezési platform

24

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen

keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül

rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban,

és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz

kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

XXI. A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA, KIZÁRÁSA

A Webáruházban való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az internet lehetőségeinek és

korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a

lehetséges hibákra. A Társaság semmilyen módon nem felelős az alábbiak miatt, bármilyen okból

is következtek be:

 bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Webáruház

akadálytalan működését és a vásárlást;

 a Webáruházban megjelenített termék kifogyása. A Társaság bármely ajánlata csak a

készlet erejéig érvényes.

 Az interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat meg nem érkezése, véletlenszerű

megváltozása.

 Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.

 Bármely szoftver nem megfelelő működése.

 Bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei.

A Társaság kizárja felelősségét minden közvetlen vagy közvetett kárért, ami a Webáruházhoz való

csatlakozás, a Webáruház megtekintése miatt következett be.

A Társaság nem vállal felelősséget az adatvesztésből, a szoftver-helyreállításból, állási időből a

Vásárlónál esetlegesen felmerülő károkért és elmaradt haszonért, valamint a Vásárlónál bármilyen

okból a termék használata során jelentkező következménykárokért sem.

A Vásárló teljes körű és korlátlan felelősséggel tartozik a más személy személyes adatainak

megadásából, illetve Webáruházban történő közzétételéből eredő károkért. A Társaság ilyen

esetben minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy

személyazonosságának megállapítása céljából.

Társaságunk Webáruháza biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban

javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi

szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A

Webáruházban való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az internet technikai és műszaki

korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. A Társaság nem

felelős semmilyen kárért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be. A Vásárlót

terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

XXII. VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, illetve a jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog

az irányadó, különös tekintettel az alábbi jogszabályokra:

 Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: „Ptk”);

25

 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések

részletes szabályairól;

 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében

eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésnek eljárási

szabályairól;

 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó

kötelező jótállásról;

 az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal

összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CIII. törvény;

 a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény.

 10/2024. (VI.28.) IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek

körének meghatározásáról

 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról

 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

 AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február

28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye

alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés

egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394

rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról

 AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.)

a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő

védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon

kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

 A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom

szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes

szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet

A hivatkozott jogszabályok kötelező rendelkezései a szerződő felekre külön kikötés nélkül is

irányadóak.

XXIII. SZERZŐI JOGI RENDELKEZÉSEK

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében

a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt.

16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások,

számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás

használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A www.dellaprint.hu

weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos

hozzájárulása esetén is csak a www.dellaprint.hu weboldalra való hivatkozással, forrás

feltüntetésével lehet. A jogosult: a DELLA PRINT Számítás és Irodatechnikai Korlátolt Felelősségű

Társaság

XXIV. ÁSZF HATÁLYA, MÓDOSÍTÁS, RÉSZLEGES ÉRVÉNYTELENSÉG

Jelen ÁSZF rendelkezései 2024. november 4.napján léptek hatályba. A Társaság bármikor jogosult

a jelen ÁSZF jogszabályi keretek közötti módosítására. A Társaság az aktuális módosításról rövid

felhívás formájában a nyitó oldalon tájékoztatja a Vásárlókat. A módosítást követően a

Webáruházban történő vásárlással a Vásárló elfogadja a módosított ÁSZF rendelkezéseit.

Az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai

érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett az alkalmazandó rendelkezései

érvényesek.

Budapest, 2024. november 22.

2. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez

Elállási nyilatkozat-minta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett [ide a vállalkozásnak a nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell

beillesztenie]:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az

alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés

tekintetében:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Fogyasztó(k) neve:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Fogyasztó(k) címe:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

Kelt:

Hírlevél feliratkozás